Kirjoittaja Aihe: FreeNX toimintaan  (Luettu 1642 kertaa)

yendor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
FreeNX toimintaan
« : 29.09.06 - klo:18.25 »
Luovutus on nyt lähellä, kun ei tahdo etäkäyttö onnistua.  :'( Onhan netti pullollaan epämääräisiä asennusohjeita freenx:lle, muttei vaan homma pelaa.

Olen siis asentanut dapperiini sopivan freenx paketin. WinXP:stä ssh-yhteys toimii, mutta yrittäessäni nomachinen nxclient 1.5:llä (2.0 ei legendan mukaan toimi) autentikointi ei onnistu. Olen yrittänyt omilla avaimilla ja nomachine-avaimella. Portiksi olen laittanut node.conffiin ja sshd.conffiin 8888, jonkun ohjeen mukaisesti. 'AllowUsers nx', 'PublickeyAuthentication yes', jne löytyy jostain tiedostosta. Nxsetup-komentokin ilmoittaa, ettei GNOME edes toimisi.

Eli ohjeet, jolla pääsee takaisin lähtöruutuun ja step-by-step guide joltain, joka on saanut nx-yhteyden toimimaan, olisi nyt paikallaan...

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Re: FreeNX toimintaan
« Vastaus #1 : 29.09.06 - klo:19.27 »
Oletkos tutustunut tähän howto:n? https://wiki.ubuntu.com/FreeNX

Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

yendor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Re: FreeNX toimintaan
« Vastaus #2 : 29.09.06 - klo:23.04 »
Mm. tuohon olen kyllä tutustunut juu, mutta hyvä että tuli tutustuttua uudelleen.


Poistin täydellisesti freenx-paketin ja konffasin säätämäni tiedostot parhaani mukaan alkuperäistä vastaaviksi. Asensi uudelleen Ja sain tosiaan homman toimimaan!

Itku meinasi kuitenkin tulla kun käynnistin linuxin uudestaan kokeillakseni yhteyttä. Edes ssh:lla ei päässyt sisään purkkiin. Äkkäsin kuitenkin lisätä sshd_configin 'AllowUsers nx' -riville oman käyttäjätunnukseni. Em. ohjeessa ei tästä mitään puhuta, mutta koko rivi onkin kai oletuksena kommentoitu yli.

Jep, mutta nyt toimii ja täytyy sanoa, että melko paljon mallikkaammin kuin aiemmin kokeilemani VNC-viritys.

Kiitos taas yhteisön henkisestä tuesta!