Kirjoittaja Aihe: Neverstop Laser Jet tulosti mökillä, mutta ei enää kaupungissa (RATKAISTU)  (Luettu 895 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Neverstop Laser Jet tulosti mökillä, mutta ei enää kaupungissa. Minulla oli toinen modeemi mökillä ja se on minulla kaupungissakin, mutta täällä olen tulostanut  eri modeemin kautta. Mökillä ollut modeemi 4G-Gateway-OCFE on makuuhuoneessa ja lähinnä Areenan ja Netflixin katselua varten. Tosin Neverstop laser ei ole aikaisemmin ollut kaupungissa, mutta täällä on aina ollut HP:n tulostimia ja on nytkin HP OfficetJet Pro.

Verkko on asetusten mukaan hyvä ja toisella eli OCFE-modeemilla heikko, koska se on makuuhuoneessa, missä se toimii moiteettomasti. HP Neverstop Laser Jet ei jostain syystä halua hyväksyä nykyistä verkkoani , joka on tulee modeemin DNA-Mokkula-2G-8EHRNG modeemin kautta. Verkko on periaattessa aivan sama kuin makuuhuoneessa oleva DNA-verkko. Sen modeemissa on vain eri salasana.

Yritin hakea aikaisempien tulostusongelmieni vastauksista ratkaisua, mutta en le löytänyt. Enkä myös käsitä, mistä tässö on kysymys.
« Viimeksi muokattu: 31.07.21 - klo:20.05 kirjoittanut Pontus12 »

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Onko se wifin perässä ja ei löydä koko verkkoa?

Jos verkko on 5G eli AC, niin koeta tiputtaa alemmalle taajuudelle. Voi myös olla, että tulostin ei kaikkia kanavia hallitse, joten sitäkin voi kokeilla muuttaa. 7 taitaa olla aika vakio ja myös ruuhkainen.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Sen ainakin pitäisi olla wifi-yhteydessä ja asetusten mukaan yhteys on hyvä. Mutta hplip ei asentanut HP device manageria. Silloin kun tulostin toimi device manager oli asennettuna, mutta jouduin asentamaan Ubuntun uudelleen, josta kirjoitinkin tällä palstalla. Se saattoi mökillä mennä suoraan HP:n omaan verkkoon. En ole kuitenkaan siitä aivan varma.

Ongelmia oli myös Windowsissa. Tulostin ei toiminut siinäkään. Olen vain niin pirun kyllästynyt näihin ongelmiin. Luultavasti minun logiikkani ei oikein sovi atk:n logiikkaan.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kun asennan hplip-3.21.6.run tiedoston, ohjelma jää asentamaan eli poistamaan asennettuja tiedostoja eikä loppua tunnu tulevan. Aikaisemmin minulla on tämä asennus sujunut ilman sen kummallisempia ongelmia.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Merkitsen aiheen ratkaistuksi, koska Neverstop toimii nyt. Vaihdoin toiseen verkkoon, vaikka mielestäni molempien modeemien pitäisi olla samassa verkossa, mutta ilmeisesti ne tekevät kuitenkin eri verkot. Mielestäni maksan kuitenkin vain yhdestä useamman laitteen internetyhteydestä, mutta on miten on: tulostin toimii.