Kirjoittaja Aihe: Uusi Wordpress ja aikaisemmalla versiolla tehdyt sivut  (Luettu 2251 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Pitkästä aikaa olen palannut keskeneräisten internet-sivujeni "jotaarkka.tarulinna.fi" tekemiseen. Wordpress-ohjelma on palveluntarjoajallani, mutta kun käynnistän sen koneeltani tarulinna.fi/jotaarkka/wp-admin ja kirjoitan tunnukseni ja salasanani kaikki tuntuu olevan sellaisena, kuin viimeksi kolmisen vuotta sitten sen tein ja jätin keskeneräiseksi. Wordpress haluaisi kuitenkin päivittää ohjelman ja kehoittaa minua tekemään sen. Ohjelma ei ole omalla koneellani, vaan palveluntarjoajallani, joten se kai pitäisi päivittää sitä kautta. Vai pitäisikö minun itse yrittää tehdä se? Uudemmassa versiossa on ilmeisesti useita uusia ominaisuuksia, jotka voisivat helpottaa sivujen tekemistä.
Haluaisin pitää ainakin toistaiseksi saman tyylin, mikä on sivuillani, mutta en ole varma, saanko uudet sivut onnistumaan. Ainakin toistaiseksi minulla on sivuntekeminen jumiutunut. Lultavasti teen jotain väärin. Mistä voisi saada apua Wordpressin käyttöön?


mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Uusi Wordpress ja aikaisemmalla versiolla tehdyt sivut
« Vastaus #1 : 10.07.21 - klo:16.53 »
Miten Wordpress on asennettu?

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4165
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Uusi Wordpress ja aikaisemmalla versiolla tehdyt sivut
« Vastaus #2 : 10.07.21 - klo:18.20 »
http://domain.tld/wp-admin/update-core.php

Vaihda boldattuun kohtaan sivusi osoite.

Ensin pitää päivittää itse WP ja siten vasta plugit yms sälä.
« Viimeksi muokattu: 10.07.21 - klo:18.22 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Uusi Wordpress ja aikaisemmalla versiolla tehdyt sivut
« Vastaus #3 : 10.07.21 - klo:19.22 »
Kun saisin edes tällä versiolla tehtyä yksinkertaisen sivun ja liitettyä sen domainiini, niin sekin auttaisi. Ilmeisesti minun pitäisi mennä jollekin kurssille tai saada joku wp-osaaja neuvomaan. Luultavasti ongelmani on kiinni aivan yksinkertaisista asioista. En onnistu edes tallentamaan tekemääni sivua, ja kun yritin julkaista sen keskeneräisenä, ei sekään onnistunut. Olen unohtanut jo kaiken osaamani. Voin tietenkin ruveta katselemaan wp-opetusvideoita, jos niistä olisi apua. En tarvitse tässä vaiheessa kovinkaan monimutkaisia ratkaisuja, Jos katsotte sivujani, niin ne ovat aika yksinkertaiset.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Uusi Wordpress ja aikaisemmalla versiolla tehdyt sivut
« Vastaus #4 : 11.07.21 - klo:16.08 »
Olen löytänyt nyt  hyvän opetusohjelman ja vähitellen oma muistinikin Wordpressin suhteen alkaa palautua. Akuutti ongelma on  nyt backup. Minulla on asennettuna UpdraftPlus, jonka pitäisi tehdän backup suoraan Google levylleni (google drive eli ymmärtääkseni gdrive) Jostain syystä UpdraftPlus ei kuitenkaan pääse asentamaan sitä sinne, vaan herjaa asetuksista. En ole onnistunut muuttamaan gdriven asetuksia niin, että backupohjelma voisi käyttää sitä. Käsittääkseni olisi mahdollista tehdä backup myös levylle, mutta verkkosijainti olisi yksinkertaisempaa.

Osaisiko joku neuvoa minua tässä asiassa, niin voisin päivittää ohjelmani?