Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Mitenn estän ? "DNA, Onnittelut !Olet onnekas voittajame !"  (Luettu 1468 kertaa)

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 815
    • Profiili
Mitenn estän ? Tai miten poistan.
"DNA, Onnittelut !Olet onnekas voittajame !"
Tälle päivälle 3 kpl Kalenterissa. Kalenterin ilmoituksessa.
Lieneekö tullut jonkin päivityksen yhteydessä tällä viikolla ?
Tuollainen ilmoitus piipahtaa Firefoxin päälle. Se on tullut muutaman päivän.
Ubuntu on käyttis, joka on otettu Maten päälle.
Reitittimessä on DNA:n kortti.
« Viimeksi muokattu: 27.06.21 - klo:18.54 kirjoittanut Eeriikki »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16251
    • Profiili
Olet erehtynyt hyväksymään ilmoitukset jollain sivustolla, ja se lähettää nyt viestejä taustalla push-notifikaatioina, vaikka sivusto ei olisi enää auki selaimessa.

Poista kaikki epäilyttävät ja ylimääräiset sivustot Firefoxin ilmoitusasetuksista. Ne löytyvät selaimen asetuksista hakusanalla ilmoitukset.


Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 815
    • Profiili
Hienoa !
Olen ylpeä teistä !
Avun saa tällainen yli 70v Ukko, jolle nämä asiat eivät ole kovin selviä !
Vähin mitä voin tehdä, on KIITTÄÄ.
Ja olen silloin tällöin laittanut Mozilla organisaatiolle 5 $.

Muuten, Reolink Camera organisaatio tutkii "Bug:ia" windows 10 Client softassa.

Pendeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Olet erehtynyt hyväksymään ilmoitukset jollain sivustolla, ja se lähettää nyt viestejä taustalla push-notifikaatioina, vaikka sivusto ei olisi enää auki selaimessa.

Poista kaikki epäilyttävät ja ylimääräiset sivustot Firefoxin ilmoitusasetuksista. Ne löytyvät selaimen asetuksista hakusanalla ilmoitukset.

Kiinnitin huomiota tuohon nm:n esimerkkisivuun missä näköjään
on sallittu "Firefoxin tietojen keräys ja käyttö". Onko se omista asetuksistasi lainattu vai jostain yleissivusta?

Miksi se pitäisi sallia? Onko siitä mitään etua yksityiselle käyttäjälle vai pitemminkin haittaa?

Itse olen vanhana paranoidina aina kieltänyt vastaavanlaiset
utelut koska ne muistuttavat liikaa Googlen pohjatonta utelua vähän joka asiassa niin puhelimessa kuin tietokoneen nettikäytössäkin.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Firefox kerää tiettyjä tietoja oletusarvoisesti, mutta niiden keräämisestä voi myös kieltäytyä.