Ubuntu 22.04 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 22.04 LTS (21.4.2022) ja 20.04.4 LTS (24.2.2022).Uusimmat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi Dell & Lenovo Ubuntulla
Laitoin tän tänne, koska onhan video ja ääni jotenkin luokiteltavaksi multimediaan.Eli onko ohjelmaa, joka toimisi Linuxilla, Windowssilla, Macilla, Androidilla ja iPhoneilla, jolla voi jäejstää yhdistyksen kokouksen etänä? Kaikki suosittelee Teamssia, mutta itse halauisin mieluusti jonkun muun. Onko Googlellla mitään vastaavaa palvelua? Google Meettiä katoin, mutta wikipedian mukaan siihen voi osallistus 2 - 10 henkilöä.
Teams on kyllä minusta todella hyvä, mutta Linuxilla se tuntuu tosiaan olevan jotenkin raakile vielä. Lisäys: Tai siis oli jokunen kuukausi sitten kun itse testasin. Revikat on voinut kyllä muuttua sen jälkeen. Oli silloin vielä ainakin "Preview" tilassa koko softa Linuxeille.
Lainaus käyttäjältä: qwertyy - 24.05.21 - klo:16.42Teams on kyllä minusta todella hyvä, mutta Linuxilla se tuntuu tosiaan olevan jotenkin raakile vielä. Lisäys: Tai siis oli jokunen kuukausi sitten kun itse testasin. Revikat on voinut kyllä muuttua sen jälkeen. Oli silloin vielä ainakin "Preview" tilassa koko softa Linuxeille.Kyllä minä tuota teamssiä olen vuoden verran käytellyt useita kertoja kuukaudessa, eikä ole mitään ongelmia kertaakaan ollut. Työpöytäjakokin Linuxista onnistuu.Sehän vissiin toimii myös suoraan selaimessakin, mutta en ole koittanut.
Jos on salattavaa ja vähän Zoomin taustat huolettaa aina voi käyttäää esim Googlen Meetsiä. Tai jos tosisaan foliohatut kiristää niin sitten sitten Jiitsi.
Yritin muistaakseni sitäkin, mutta sanoi vain ”selaintasi ei tueta”. Vain Edge ja Google Chrome kelpaavat, ei mikään muu Chromium-pohjainen.
Firmassa otettiin käyttöön Ms Officen lisävarmistuksia ja -kirjautumisia. Teams alkoi tökkiä ja pyytää sitä sun tätä kuittausta ja varmistusta, kokoukseen osallistuminen pitää aloittaa jo hyvissä ajoin. Siis Ubuntu-Firefox -yhdistelmällä.