Kirjoittaja Aihe: Ubuntuone tili ja unohtunut salasana  (Luettu 2770 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Ubuntuone tili ja unohtunut salasana
« : 23.01.21 - klo:11.59 »
Ubuntu-one lakkautettiin mielestäni joitakin vuosia sitten. En muista enää ehdinkö kopioida tiedostoni sieltä. Lähinnä ne olivat varmuuskopioita. Nyt se on tullut ilmeisesti jälleen käyttöön. En muista enää vanhan tilini salasanaa enkä edes tunnusta, joka todennäköisesti oli gmail-osoitteeni. Yritin avata uuden tilin itselleni, mutta Ubuntun järjestelmä kertoi, että samalla tunnuksella oli jo tili.

Pidin Ubuntu One pilvipalvelusta silloin, kun se oli yleisesti käytössä. Nyt en enää saanut sitä toimimaan ainakaan Firefoxissa. Nyt verkkotileissä on kuitenkin Ubuntu-kertakirjautuminen lisää tili osastossa ja siinä gmail-osoitteeni. Tein uuden salasanan ja se hyväksyttiin. Mutta voiko Ubuntu-kertakirjautumistiliä käyttää kuten entistä tiedostoselaimessa? Tai miten sitä pitää käyttää?

Kun kaikki oli mielestäni valmista huomasin, että Ubuntu one pilvipalvelua ei ole enää. En ymmärrä, miksi minun piti ylipäänsä kirjautua Ubuntu-one tilille, koska en ymmärrä miten sitä ylipäänsä voisi käyttää.
« Viimeksi muokattu: 23.01.21 - klo:12.07 kirjoittanut Pontus12 »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5669
    • Profiili
Vs: Ubuntuone tili ja unohtunut salasana
« Vastaus #1 : 24.01.21 - klo:16.34 »
Jos oikein olen käsittänyt, niin tiedostosi tuhottu jo 2014. Tuo salasana on voimassa todennäköisesti Canonicalin muilla sivuilla/palveluilla esim. Launchpad.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Ubuntuone tili ja unohtunut salasana
« Vastaus #2 : 01.02.21 - klo:11.43 »
Minulla ei ole käytössäni muita palveluja Canonicalilta kuin Ubuntu ja Kubuntu. Pilvitiloista olen käyttänyt lähinnä Google-drivea ja nyt kokeilen vielä uudestaan Dropboxia, jonka ikävä puoli on siinä, että ilmainen versio hyväksyy vain kolme laitetta. Doubleboot järjestelmä nielee niistä jo kaksi. Aikoinani käytin jonkin verran UbuntuOnea, sillä halusin pilvitilaa, johon voisin tallentaa tärkeimmät tiedostoni, joita käytän päivittäin.

Olen tosin harkinnut lisätilan ostamista joko Googlelta tai Windowsilta. Keskeiset Microsoft Office ohjelmat (Minulle lähinnä uusi Word) olisi hyvä olla. Googlella on tietääkseni vähän vastaava palvelu. Minulla on vielä yhdessä koneessani Windows 10, jonka Word on muutaman vuoden vanha. Wordissä minua kiinnostaa oikeastaan vain oikeinkirjoituksen tarkistaminen. Olen käyttänyt jo vuosia LibreOfficea, mutta väittävät Wordin oikeinkirjoituksen olevan parempi. Mutta aika hyvin olen pärjännygt vapailla ohjelmistoilla.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Ubuntuone tili ja unohtunut salasana
« Vastaus #3 : 01.02.21 - klo:18.14 »
mega.nz on hyvä pilvipalvelu. Erittäin turvallinen myös. Toimii Ubuntussa oikein hyvin, käytön kannalta samoilla tavoilla kuin Ubuntu One.

kaulahuivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 375
    • Profiili
Vs: Ubuntuone tili ja unohtunut salasana
« Vastaus #4 : 01.02.21 - klo:20.21 »
Minä käytän pilvipalveluina Applen iCloudia, MS Onedrivea, Googlen Drivea ja MEGASyncia ja pCloudia. Kaikki ilmaisia ja toimivat myös Linuxissa kukin omalla tavallaan. Sitten on vielä median jakoon Mediafire. Dropboxin salasanat yms vuosivat muutama vuosi sitten julkisuuteen, joten lopetin palvelun käytön. Youtubessa tulee säilöttyä omia videoita ja Google Photossa omia valokuvia. Google Photos muuttuu ilmaisena tilarajoitteiseksi tämän vuoden aikana, joten jatkossa turvaudun enemmän ulkoisiin kovalevyihin.