Kirjoittaja Aihe: Keskustelua keskustelusta, Kari Enqvistin kolumni Ylellä  (Luettu 2491 kertaa)

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1058
    • Profiili
Lukiessani kolumnia https://yle.fi/uutiset/3-11666705 tulin taas hyvälle mielelle tämän foorumin tasosta. Ei riitelyä, ivaa tai suoranaista haukkumista. Kiitos keskustelijoille ja modeille.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Keskustelua keskustelusta, Kari Enqvistin kolumni Ylellä
« Vastaus #1 : 30.11.20 - klo:10.55 »
Joo, Enqvistin kolumnit ovat yleensä pelkkää asiaa, ja tuossakin osutaan aikalailla ytimeen.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Keskustelua keskustelusta, Kari Enqvistin kolumni Ylellä
« Vastaus #2 : 30.11.20 - klo:18.18 »
Jäsenistö sen tekee, kun on hyvä porukka niin moderaattoreilla ei ole turhan paljon hommia. Menee aika lähinnä spämmintorjunnassa täällä :D
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: Keskustelua keskustelusta, Kari Enqvistin kolumni Ylellä
« Vastaus #3 : 30.11.20 - klo:18.42 »
Seura tekee kaltaisekseen.  ;)
Kahvi on väkevin juomani

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Keskustelua keskustelusta, Kari Enqvistin kolumni Ylellä
« Vastaus #4 : 30.11.20 - klo:19.06 »
Eikä foorumin laatu tosiaan ole edes aihepiiristä kiinni. Jokainen joka on sattunut esim Phoronixin foorumeita lukemaan huomaa, että kyllä teknisluontoisellakin foorumilla saa aikaan ihan kunnon tukkanuottaset jos porukka riidellä tykkää...
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: Keskustelua keskustelusta, Kari Enqvistin kolumni Ylellä
« Vastaus #5 : 30.11.20 - klo:19.51 »
Eikä foorumin laatu tosiaan ole edes aihepiiristä kiinni. Jokainen joka on sattunut esim Phoronixin foorumeita lukemaan huomaa, että kyllä teknisluontoisellakin foorumilla saa aikaan ihan kunnon tukkanuottaset jos porukka riidellä tykkää...

Tulee mieleen legendaarinen comp.lang.perl -nyyssiryhmä. Sitä jaksoin seurata aika kauan, koska siellä sai ihan hyviä neuvojaki välillä, mutta mihinkään muualle en sen jälkeen ole mennyt missä laineet käy korkeina. Mieluummin muistelee huvittuneena kuin pysyttelee sellaisessa hullunmyllyssä.

elohope

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Keskustelua keskustelusta, Kari Enqvistin kolumni Ylellä
« Vastaus #6 : 01.12.20 - klo:08.18 »
Minua on aina ihmetyttänyt, miksi ihmiset haluavat tietää heille tuntemattomien ihmisten mielipiteistä. Mielipiteitä riittää ääripäästä toiseen, enkä halua selvitellä millaisella kannatusprosentilla kukin mielipide saa 'sosiaalisessa' mediassa tukea. On palkitsevampaa hakea verkosta uutisia ja musiikkia tai tietoa näistä tietovempaimista.

Minun mielestä.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Keskustelua keskustelusta, Kari Enqvistin kolumni Ylellä
« Vastaus #7 : 01.12.20 - klo:08.29 »
Mielipiteitä tietysti riittää laidasta laitaan, mutta no ainakin jos teknisistä asioista puhutaan, niin jokainen mielipide ei ole samanarvoinen...tyyliin autonmoottorista kuuluu outoa kolinaa, siinä tilanteessa kelpo autonasentajan mielipide saattaa olla arvokkaampi kuin jonkin satunnaisotannalla otetun kadunmiehen :D
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: Keskustelua keskustelusta, Kari Enqvistin kolumni Ylellä
« Vastaus #8 : 01.12.20 - klo:08.51 »
Minua on aina ihmetyttänyt, miksi ihmiset haluavat tietää heille tuntemattomien ihmisten mielipiteistä. Mielipiteitä riittää ääripäästä toiseen, enkä halua selvitellä millaisella kannatusprosentilla kukin mielipide saa 'sosiaalisessa' mediassa tukea. On palkitsevampaa hakea verkosta uutisia ja musiikkia tai tietoa näistä tietovempaimista.

Minun mielestä.

Ihmiset haluaa keskustella asioista.

Tässä keskustelun tasossa isona tekijänä on palstan käyttäjämäärät. Suomalaisilla foorumeilla on melko maltillisesti porukkaa, jolloin jonkinlaista asiallista keskustelua voi vielä käydäkin. Monilla ulkomaisilla engalnninkielisillä on niin älytön käyttäjämäärä, että oma kommentti hukkuu sekaan hetkessä, eikä semmoisille palstoille viitsi, kuin satunnaisia kommentteja heitellä.

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Vs: Keskustelua keskustelusta, Kari Enqvistin kolumni Ylellä
« Vastaus #9 : 24.12.20 - klo:08.54 »
Minua on aina ihmetyttänyt, miksi ihmiset haluavat tietää heille tuntemattomien ihmisten mielipiteistä.

Minua taas monesti keskusteluissa kiinostaa juuri muiden ihmisten mielipiteet ja ajatukset sillä silloin saattaa haastaa
sen omankin mielipiteen ja huomata olleensa ehkä jossain asiassa väärässä tai ajatelleen asiaa erilaisella tavalla ja nyt
muuttaa omaa mielipidettään.
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"