Kirjoittaja Aihe: Easy Ubuntu ongelma...  (Luettu 2015 kertaa)

tomppa_sw

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Easy Ubuntu ongelma...
« : 19.09.06 - klo:09.23 »
Huomenta vaan!!! En saa toimimaan easy ubuntua ollenkaan. tai siihen saakka toimii, kunnes aletaan ilmeisesti paketteja asentamaan. Lopuksi tulee ilmoitus, että muutoksia ei voitu tehdä. Korjaa vialliset paketit. ????? Mittee pitäs tehdä? Oon donnannut tuon easy ubuntun komentokehoitteen kautta ja suoraan sivuilta. Monen näköistä asennusruutua on pyörähtänyt, mutta itse asia ei vaan nyt toimi. jos joku voisi valaista..

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Re: Easy Ubuntu ongelma...
« Vastaus #1 : 19.09.06 - klo:09.42 »
Kehottaisin välttämään tuota Easy Ubuntua, tuntuu että siitä on enempi murhetta kun hyötyä. Eli http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Ohjelmien_asentaminen_ja_pakettivarastot

On "oikea" tapa asentaa.

Edit:
Kappas sielläkin puhutaan Easy Ubuntusta, tuo vois olla kyllä hyvä poistaa sieltä, kun tosissaan näyttäs että se ei oikeen toimi.
« Viimeksi muokattu: 19.09.06 - klo:09.44 kirjoittanut Jaune »

Markus Valkeapää

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Re: Easy Ubuntu ongelma...
« Vastaus #2 : 24.09.06 - klo:02.35 »
Huomenta vaan!!! En saa toimimaan easy ubuntua ollenkaan. tai siihen saakka toimii, kunnes aletaan ilmeisesti paketteja asentamaan. Lopuksi tulee ilmoitus, että muutoksia ei voitu tehdä. Korjaa vialliset paketit. ????? Mittee pitäs tehdä? Oon donnannut tuon easy ubuntun komentokehoitteen kautta ja suoraan sivuilta. Monen näköistä asennusruutua on pyörähtänyt, mutta itse asia ei vaan nyt toimi. jos joku voisi valaista..

Synapticissa (graafinen pakettienhallinta) on jossain menussa "Korjaa viralliset paketit" kohta. Nyt en ole ubuntukoneella, niin en voi tarkistaa missa.
Tosin en tieda auttaako se loppujen lopuksi easyn kanssa.
 
-Markus

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Easy Ubuntu ongelma...
« Vastaus #3 : 24.09.06 - klo:21.11 »
Huomenta vaan!!! En saa toimimaan easy ubuntua ollenkaan. tai siihen saakka toimii, kunnes aletaan ilmeisesti paketteja asentamaan. Lopuksi tulee ilmoitus, että muutoksia ei voitu tehdä. Korjaa vialliset paketit. ????? Mittee pitäs tehdä? Oon donnannut tuon easy ubuntun komentokehoitteen kautta ja suoraan sivuilta. Monen näköistä asennusruutua on pyörähtänyt, mutta itse asia ei vaan nyt toimi. jos joku voisi valaista..

Synapticissa (graafinen pakettienhallinta) on jossain menussa "Korjaa viralliset paketit" kohta. Nyt en ole ubuntukoneella, niin en voi tarkistaa missa.
Tosin en tieda auttaako se loppujen lopuksi easyn kanssa.
 
-Markus
Tai sitten päätteestä sudo apt-get -f install korjaa rikkinäiset paketit.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!