Kirjoittaja Aihe: Miten saisi kuukausien vaihtelun Google kalenterista pois (RATKAISTU)  (Luettu 1319 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Kun liikautan hiirtäni pikkuisenkin, Google kalenterissa vaihtuu kuukausi joko eteen tai taaksepäin ja niitä voi mennä montakin samalla kerralla. Tässä tarvittaisiin varmaankin Kubuntu tuntijaa (versio 20.04). Onko vika siinä, vain onko se logitechin hiiressä, joka on yhdistetty niin tietokoneeseen kuin myös ulkoiseen näppäimistöön? Nyt tosin käytän koneen (HP Omen) näppäimistöä. Olen joka paikkassa, minkä vain olen löytänyt yrittänyt ottaa pois näitä hiiren liikuttamisesta johtuvia vaihteluja. Napsauttamisen ei mielestäni pitäisi olla kovin raskasta. Miksi kone kuvittelee ajattelevansa paremmin kuin minä? Tästä viimeisestä lauseesta saisi hyvän yleiskeskustelunkin aikaan, mutta nyt pitäydyn kuitenkin vain akuutissa ongelmassani. Haluan saada kalenterin hyppelyn pois.
« Viimeksi muokattu: 30.07.20 - klo:13.38 kirjoittanut Pontus12 »

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4165
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Miten saisi kuukausien vaihtelun Google kalenterista pois
« Vastaus #1 : 27.07.20 - klo:13.50 »
Kun liikautan hiirtäni pikkuisenkin, Google kalenterissa vaihtuu kuukausi joko eteen tai taaksepäin ja niitä voi mennä montakin samalla kerralla. Tässä tarvittaisiin varmaankin Kubuntu tuntijaa (versio 20.04). Onko vika siinä, vain onko se logitechin hiiressä, joka on yhdistetty niin tietokoneeseen kuin myös ulkoiseen näppäimistöön? Nyt tosin käytän koneen (HP Omen) näppäimistöä. Olen joka paikkassa, minkä vain olen löytänyt yrittänyt ottaa pois näitä hiiren liikuttamisesta johtuvia vaihteluja. Napsauttamisen ei mielestäni pitäisi olla kovin raskasta. Miksi kone kuvittelee ajattelevansa paremmin kuin minä? Tästä viimeisestä lauseesta saisi hyvän yleiskeskustelunkin aikaan, mutta nyt pitäydyn kuitenkin vain akuutissa ongelmassani. Haluan saada kalenterin hyppelyn pois.

Millä ohjelmalla käytät Google-kalenteria? Selaimella kalenterin kuukausi vaihtuu sivulla olevila nuolinäppäimillä tai hiiren rullaa pyörittämällä.
Ei siis klikkauksella tai hiiren liikkeillä mistään muualta kuin sivun nappuloista.
« Viimeksi muokattu: 27.07.20 - klo:13.52 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Miten saisi kuukausien vaihtelun Google kalenterista pois
« Vastaus #2 : 29.07.20 - klo:13.25 »
Niinhän sen pitäisi toimia, mutta minulla vaihtuu Kubuntussani HP Omen (Kubuntu 20.04). Sen sijaan Lenovossani se vaihtuu vain rullaa pyörittämällä, ei hiirtä liikuttamalla kuten pitääkin.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Miten saisi kuukausien vaihtelun Google kalenterista pois
« Vastaus #3 : 29.07.20 - klo:13.35 »
Ilmeneekö ongelma siis sekä ulkoisella hiirellä (kun kosketuslevy on kytketty pois käytöstä) että kosketuslevyllä (kun ulkoinen hiiri on irrotettu koneesta)?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Miten saisi kuukausien vaihtelun Google kalenterista pois
« Vastaus #4 : 30.07.20 - klo:13.38 »
Nyt se vaihtii HP:ssa myös vain rullaa pyörittämällä. Ehdn välillä päivittää jotain, en tiedä vaikuttiko se, mutta nyt kalenteri toimii hiiiren kanssa normaalisti.