Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 20.04 LTS + Vivaldi-selain + salasanat. [RATKAISTU]  (Luettu 2079 kertaa)

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1066
    • Profiili
Juu. Minulla on tässä mökkikoneessa Ubuntu 20.04 LTS. Pääasiallisena selaimena käytän Vivaldia. Tämä on melko uusi asennus.

Nyt, kun käytän Vivaldia, olen valinnut asetuksista, että salasanat ja käyttäjätunnukset tallennetaan. Mutta. Joillekin sivustoille Vivaldi kysyy tallennetaanko tämä salasana ja sen toimii ok. Toisille sivustoille, kuten esim. tänne Ubuntun Suomi foorumille vivaldi ei kysy tallennetaanko salasanaa.

Jos vähän yleistetään, niin n. puolelle sivustoista Vivaldi kysyy tallennetaanko salasanaa.

Kokeilin jo poistaa ./config/vivaldi piilokansion pois ja aloitin puhtaalta pöydältä, niin esim. tämän ubuntu foorumin salasanaa Vivaldi ei kysynyt tallennetaanko.

Vivaldin versio on:
Koodia: [Valitse]
3.1.1929.45 (Stable channel) (64-bittinen)
« Viimeksi muokattu: 23.07.20 - klo:18.35 kirjoittanut epiphone »
Kahvi on väkevin juomani

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Ubuntu 20.04 LTS + Vivaldi-selain + salasanat.
« Vastaus #1 : 23.07.20 - klo:17.54 »
Osoiterivillä on avaimen kuva, sitä klikkaamalla voi tallentaa salasanan, jos selain ei sitä itse tarjoile.

Brave tekee samaa, ei 100% tarjoa salasanan tallentamista.

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1066
    • Profiili
Vs: Ubuntu 20.04 LTS + Vivaldi-selain + salasanat.
« Vastaus #2 : 23.07.20 - klo:18.35 »
Osoiterivillä on avaimen kuva, sitä klikkaamalla voi tallentaa salasanan, jos selain ei sitä itse tarjoile.

Brave tekee samaa, ei 100% tarjoa salasanan tallentamista.
Kiitos jälleen kerran! Ongelma ratkesi tällä. Merkitsen ratkaistuksi.
Kahvi on väkevin juomani

pinux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 99
    • Profiili
Vs: Ubuntu 20.04 LTS + Vivaldi-selain + salasanat. [RATKAISTU]
« Vastaus #3 : 23.07.20 - klo:18.54 »
Lastpass on ihan näppärä selaimen lisävaruste kanssa, niin siirtyy salasanat selainten välilläkin ja saa samalla puhelimeenkin.

https://www.lastpass.com

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1066
    • Profiili
Vs: Ubuntu 20.04 LTS + Vivaldi-selain + salasanat. [RATKAISTU]
« Vastaus #4 : 23.07.20 - klo:19.14 »
Lastpass on ihan näppärä selaimen lisävaruste kanssa, niin siirtyy salasanat selainten välilläkin ja saa samalla puhelimeenkin.

https://www.lastpass.com
Ok! Täytyy tutkia tuota. Saattaa olla käteväkin.
Kahvi on väkevin juomani