Muut alueet > Yleistä keskustelua

4K tai 5K näytön ostaminen ja linux työpöytä ?

<< < (2/3) > >>

Outolintu:
Puolisen vuotta on ollut 4K näyttö 43 tuumaa.
Normi ubuntu 20.04 käytössä, kaikki toimii just niinkuin pitääkin, eikä paluuta entiseen voi kuvitellakaan.
Alussa pelkäsin että 43 tuumainen olisi liian iso mutta tähän tottui nopeasti.

HannuTapio:
Tuumia,

Minä mietin että otan 4K tai 5K näytön pää näytöksi, ja sitten pidän fullhd näytön 27" siinä rinnalla, mahdollisesti molemmin puolin, minä aika ison pöytätilan aion varata.

Minä mietin IPS 4K 43" tai 49", tämä on sellainen 16:10 suurinpiirtein TV näyttö, verkkokaupassa oli alle tonnilla, niin, mietin tuollaista pää näyttöä ja sitten varmaan fullhd molemmin puolin.

Siinä kelpaa piirrellä lautapelejä ja suunnitella grafiikoita, ja vielä voi pelata sitten kavereitten kanssa linjapelejä, kun on kaksi - kolme näyttöä, ja minullahan on tässä työtilassa, vielä windows 7 kone, linuxin lisänä, siinä sitten toinen voi ladata ja pelata myös toinen samoja pelejä.

Minulla on ollut jotain kolme vuotta, tämä nykyinen kaksi fullhd 27" näyttöä, mutta, nyt nuo 4K alko houkutella kun ne alkaa olla kukkarolle sopivalla hinnallakin.

Tässä on 43" - https://www.verkkokauppa.com/fi/product/74552/mkkth/Philips-43PUS7304-43-Smart-Android-4K-Ultra-HD-LED-televisio?list=OZCYkR5rKENh2ypb5pNiW5rKbwiAmhnirwtgi4cDwiUApsi48oziAmXaqC99253csJo

Tässä on 49" - https://www.verkkokauppa.com/fi/product/24101/nmjjn/LG-49UN7100-49-4K-Ultra-HD-LED-televisio?list=OZCYkRirB61iAJ0JiAmzOhoW8vqC9l5iwCKcijK2Oiyt58NbWT1irBREiUApsh4Z3IQ

Tässä on 49" - https://www.verkkokauppa.com/fi/product/7778/nrksc/LG-49UN7400-49-4K-Ultra-HD-LED-televisio?list=OZCYkRirB61iAJ0JiAmzOhoW8vqC9l5iwCKcijK2Oiyt58NbWT1irBREiUApsh4Z3IQ

:) :) :)

--

kamara:
Kysymys kuuluneen myös, että millaisella näytönohjaimella meinasit pyörittää näyttöjä ?

Eli tukeeko näyttis riittävästi pixeleitä ?

HannuTapio:

--- Lainaus käyttäjältä: kamara - 27.07.20 - klo:18.12 ---Kysymys kuuluneen myös, että millaisella näytönohjaimella meinasit pyörittää näyttöjä ?

Eli tukeeko näyttis riittävästi pixeleitä ?

--- Lainaus päättyy ---

Hei,

Minulla on tällä hetkellä NVIDIA 730 GT, aion ostaa 100€ passiivi jäähy NVIDIA GT 1030 näytönohjaimen molempiin tietokoneisiini.

Minä olen jo yli 6 vuotta käyttänä pelkästään passiivi jäähy näytönohjaimia, cpu ja kotelo on kanssa aika hiljaisella pyörimis arvolla, meteliä on vain kun yli 2 cpu:ta käy kovilla prosenteilla.

:) :) :)

--

Eesaurus:
Noin isot 4K -näytöt Full HD -näyttöjen kaverina saattavat toimiakin ok, koska ruutu on niin iso, ettei skaalaus ole välttämätöntä. Alle 30" 4K -näytöt alemmalla resoluutiolla varustettujen näyttöjen rinnalla samassa koneessa on käytännössä tosi hankala yhtälö tällä hetkellä Linuxissa, koska "osittainen skaalaus"* (murtoskaalaus, fractional scaling) on aivan surkeassa jamassa, erityisesti kahden erilaisen näytön systeemeissä.

*Näyttöä skaalataan jonnekin 100% ja 200% väliin, mikä on melkeinpä välttämätöntä, koska muuten kaikki ruudulla näkyvä on liian pientä silmälle. 200%:n skaalaus toimii, mutta silloin käyttöliittymän elementit ovat taas liian isoja.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta