Muut alueet > Muut käyttöjärjestelmät ja Linux-jakelut

Lenovossa Windows romahti ja tiedostot katosivat(RATKAISTU)

(1/1)

Pontus12:
Minä olen käyttänyt Windows-osion levyjä tiedostojen talllentamiseen, jolloin olen voinut avat ne kummassa järjestelmässä tahansa. Jotain tapahtui Windowsille, mitä en ymmärrä. Viruksia vartioi uusin Fsecure Internet security. Käyttäessäni sitä (Libre office) tuli musta ruutu ja minä kuvittelin Windowsin alkavan päivittämään koska näytöllä luki: "älä sulje konetta". Annoin sen "päivittää" melko pitkään ennen kuin lopulta suljin koneen ja käynnistin uudelleen. Windows ei enää avautunut. Käynnistin uudelleen ja valitsin Kubuntun, joka on minulla oletuksena. Se toimi ja toimii edelleen ilman muita ongelmia kuin,  että sen mukaan Windowsin Documents kansio on tyhjä. Mm. projektit katosivat.

Tiedostoja ei näkynyt ollenkaan. Olen vuosia sitten pelastanut ystävältäni kadonneet tiedostot Windows-koneelta, mutta en enää muista edes millä ohjelmalla sain ne palautettua.
Oikeastaan koneessani on vain yksi tiedosto, jota tarvitsisin ehdottomasti. Se on odt tiedosto, jossa on kirjoitustyöni. Minulla on varakopioita, mutta olin juuri ehtinyt kirjoittaa kymmenen liuskaa lisää ja korjata noin sata sivua. Ne ovat nyt kadonneeṭ. Vanhempia kopioita minulla on. Yleensä teen aina backupin ulkoiselle levylle, mutta koska dropbox ei enää päästänyt minua sisään väittäen, että minulla on liian monta laitetta, en huomannut kopioida ulkoiselle. Ei ole monta laitetta, mutta Dropbox ei ymmärrä doublebootia. Olin jo päättänyt ostaa pilvitilaa itselleni, mutta en ehtinyt ennen kuin tämä katastrofi tapahtui.

Jotenkin muistelin, että jos en ole kirjoittanut päälle, niin oliko se joku "osiotaulu", jonka kautta voisi ehkä palauttaa tiedostot. Minulle riittäisi se yksikin tiwedosto.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta