Kirjoittaja Aihe: Miten saisi Libreofficen asennettua oletusasetuksiin?(RATKAISTU)  (Luettu 1106 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Olen käsitellyt tätä pulmaa otsikolla "LibreOfficen Writer ikkuna aukeaa ilman kehystä eikä kokoa voi muuttaa.". Sain monta vastausta, mutta ongelma ei ratkennut kuin kerran hetkellisesti. Se on kiusallista, sillä kirjoitan ja työskentelen nyt double-boot koneeni Windows puolella. Poistin Kubuntussa mielestäni vanhan profiilitiedoston "config" piilohakemistosta ja asensin Libreofficen uudelleen, mutta sekään ei auttanut: kehykset puuttuivat eikä ohjelmaikkunaa voinut pienentää eikä suurenta eikä sirtää toiselle työpöydälle. Olenko voinut jotenkin sössiä asetukset? Onko libreoffisessa joku asetus, joka poistaa ylimmän, minulla ainakin mustan kehyspalkin, jossa oli ikkunan koon muuttamisvaihtoehdot. Samoin kun klikkasi sitä oikealla hiiren näppäimellä koko ikkuna saattoi siirtää toiselle työpöydälle.

Auttakaa, jos joku tietää tähän ratkaisun!
« Viimeksi muokattu: 24.05.20 - klo:15.19 kirjoittanut Pontus12 »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Miten saisi Libreofficen asennettua oletusasetuksiin?
« Vastaus #1 : 23.05.20 - klo:15.38 »
Olen käsitellyt tätä pulmaa otsikolla "LibreOfficen Writer ikkuna aukeaa ilman kehystä eikä kokoa voi muuttaa.". Sain monta vastausta, mutta ongelma ei ratkennut kuin kerran hetkellisesti.

Miksi siis uusi aihe?

Se on kiusallista, sillä kirjoitan ja työskentelen nyt double-boot koneeni Windows puolella. Poistin Kubuntussa mielestäni vanhan profiilitiedoston "config" piilohakemistosta ja asensin Libreofficen uudelleen, mutta sekään ei auttanut: kehykset puuttuivat eikä ohjelmaikkunaa voinut pienentää eikä suurenta eikä sirtää toiselle työpöydälle. Olenko voinut jotenkin sössiä asetukset? Onko libreoffisessa joku asetus, joka poistaa ylimmän, minulla ainakin mustan kehyspalkin, jossa oli ikkunan koon muuttamisvaihtoehdot. Samoin kun klikkasi sitä oikealla hiiren näppäimellä koko ikkuna saattoi siirtää toiselle työpöydälle.

Auttakaa, jos joku tietää tähän ratkaisun!

En tiedä ratkaisua, mutta tarkistaisin, että järjestelmällesi sopiva LibreOfficen lisäpaketti on asennettuna. Nimi on libreoffice-kde5 tai libreoffice-kde jakelun versionsta riippuen.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Miten saisi Libreofficen asennettua oletusasetuksiin?
« Vastaus #2 : 24.05.20 - klo:15.19 »
Poistin libreoffice sudo apt purge komennolla ja asensin sen terminaalista uudelleen käynnitettyäni myös koneen sitä ennen uudelleen. Komennon purge jälkeen piti käyttää vielä autoremove komentoa.