Kirjoittaja Aihe: Ratkaistu: Asus Aura-RGB  (Luettu 1912 kertaa)

romuvarasto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Ratkaistu: Asus Aura-RGB
« : 05.05.20 - klo:08.17 »
Vaihdoin sattumoisin emolevyä ja asennettuna nyt Asus Prime Z270-A. Tuntuu toimivan ongelmitta, mutta RGB-valot vähän yllätti. Minulla on tuollainen avoin koppa niin valot näkyvät melko kirkkaasti. Onko näiden valojen säätämiseen edelleenkään mitään Linux-pohjaista säätöä? Se mitä nyt olen netistä haeskellut niin näyttäisi että muutama alkuunsa lopahtanut projekti lähinnä?
« Viimeksi muokattu: 13.05.20 - klo:20.52 kirjoittanut romuvarasto »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Asus Aura-RGB
« Vastaus #1 : 05.05.20 - klo:10.46 »
Ainakin tämä projekti vaikuttaa minusta ihan hyvältä: https://gitlab.com/CalcProgrammer1/OpenRGB

Tosin emolevyn ledien tapauksessa vaatinee toistaiseksi muutoksia kernelin koodiin, joten rattoisaa puuhastelua luvassa.  :)
« Viimeksi muokattu: 05.05.20 - klo:10.51 kirjoittanut nm »

romuvarasto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Asus Aura-RGB
« Vastaus #2 : 05.05.20 - klo:12.37 »
Kiitos! Minun taidoillani taitaa olla parempi tottua sateenkaaren väreihin, mutta otetaan tämä tulevaisuudenlupauksena. Luin jostain että tuo  RGB-asia on paitsi aika harmiton, myös monimutkainen hoidettava  Linuxissa ja siksi varmaan tähänastiset yritykset ovat jääneet malli- tai merkkikohtaisiksi projekteiksi ja lopulta jääneet kesken. 

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Asus Aura-RGB
« Vastaus #3 : 05.05.20 - klo:18.31 »
Jos ne valot haluaa vain pois päältä, niin kannattaa katsoa laiteohjelmiston (UEFI:n) asetuksista josko siellä olisi sopiva säätö.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

romuvarasto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Asus Aura-RGB
« Vastaus #4 : 05.05.20 - klo:20.30 »
Ei näkynyt sellaista UEFI:ssä :(Mutta muuten monipuoliset säädöt. Ei olekaan ennen ollut z-sarjalaista.

romuvarasto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Asus Aura-RGB
« Vastaus #5 : 13.05.20 - klo:20.52 »
Jaha, Tomin oli tietenkin oikeassa ja UEFIsta löytyy säädöt. Käyttöohje Asuksen sivulta ja siellä kohta Onboard Devices Configuration.