Ubuntun käyttö > Vaihtoehtoiset työpöytäympäristöt

Asentamani taustakuvat katoavat käynnistyksen jälkeen kirjautumisikkunasta (RATK

(1/5) > >>

Pontus12:
Asensin Kubuntu 20.04, joka toimii hyvin. Taustakuvat kuitenkin katoavat käynnistyksen jälkeen kirjautumisikkunasta. Pitääkö ne jotenkin erityisesti tallentaa. Minä asetin ne ensi komennolla "Käytä" ja sen jälkeen painoin OK näppäintä.
Täytyykö luopua vai saako ne jotenkin tallennettua?

samihs72:
Minulle kävi sama Ubuntu 20.04:ssa yhden kerran, valitsin uuden taustakuvan ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen taustakuva oli eri, jonka valitsin. Taustakuvien järjestys oli vaihtunut listassa ja tämä ”väärä kuva” oli nyt oman valitsemani kuvan paikalla ja valitsemani kuva toisessa kohtaa listaa. Kun valitsin haluamani kuvan uudelleen, nyt se on pysynyt haluttuna.
Kokeile, toistuuko ongelma, jos teet saman jutun toisen kerran.

SuperOscar:
Sijaitsevatko kuvat jossakin oman käyttäjätunnuksesi oikeuksien takana? En ole varma, suoritetaanko kirjautumisenhallintaa *buntussa root-oikeuksin vai jotenkin rajatummin.

Pontus12:
Olen laittanut taustakuvat kolme kertaa paikoileen. Työpöydänkin taustakuvaa Kubuntu vaihtaa silloin tällöin ulkoisen ja sisäisen monitorin välillä. Olen kopioinut ne home-hakemiston Kuvat alihakemistoon ja homen juureen, mistä työpöydän ominaisuudet löytää ne. Järjestelmän omat taustakuvat voisin poistaa kokonaan, mutta en nyt juuri muista, mistä ne löytyvät?

Tämä on pikkuvika ja vain vähän harmillinen, mutta uudessa LibreOfficessa on isompia ongelmia. Laitan siitä eri aiheen.

SuperOscar:

--- Lainaus käyttäjältä: Pontus12 - 03.05.20 - klo:14.45 ---Olen kopioinut ne home-hakemiston Kuvat alihakemistoon ja homen juureen, mistä työpöydän ominaisuudet löytää ne.
--- Lainaus päättyy ---

Ainakin ensin mainittu paikka on ilman muuta oman käyttäjätunnuksesi alla, mahdollisesti jälkimmäinenkin, jos tarkoitat ”homen juurella” omaa kotikansiotasi (/home/TUNNUS).

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta