Ubuntun käyttö > Laitealue

hp-plugin ei löydä avainta palvelimelta [Umpikuja]

(1/7) > >>

AimoE:
Olen taistellut tämän kanssa ennenkin ja silloin asia ratkesi, kun latasin pluginin itse, tarkistin allekirjoituksen itse ja asensin itse. Tällä kertaa en löydä mistä plugininavaimineen voi ladata? Löydän vain komentojonoja joilla tarkistus jää tekemättä saman vian takia.

Kyseessä on hplip 3.20.3, joka on tällä hetkellä viimeisin versio.

nm:
Auttaisiko avainpalvelimen osoitteen vaihtaminen, jos pgp.mit.edu ei vastaa: https://bugs.launchpad.net/hplip/+bug/1818629/comments/34

AimoE:

--- Lainaus käyttäjältä: nm - 15.03.20 - klo:19.34 ---Auttaisiko avainpalvelimen osoitteen vaihtaminen, jos pgp.mit.edu ei vastaa: https://bugs.launchpad.net/hplip/+bug/1818629/comments/34

--- Lainaus päättyy ---

Tuo ratkaisu koski vanhempaa hiplip-versiota. Tällä uusimmalla tuo korjaus ei toimi. Kokeilin editoinnin jälkeen kahta komentoa:


--- Koodia: ---hp-setup -i
hp-plugin-i

--- Koodi päättyy ---

(jälkimmäinen sudolla ja ilman) ja kumikin kaatuu smaaan virheeseen.

En muista onko yksikään asennus toiminut heti laakista oikein, aina on skripteissä jokin vika pgp:n käytön kanssa. Tällaiset virheet houkuttavat käyttäjän hyväksymään asennuksen ilman tarkistusta, mitä käyttäjille ei saisi opettaa.

Tilannen alkoi kun modeemi/reitittimen ohjelmistopäivitys vaati modeemin salasanan vaihdon. Kun sen jälkeen yritin liittää tulostinta uudelleen wifi-verkkoon, kompastuin johonkin toiseen hplip:n bugiin, ja kun etsin sille slitystä, löysin netistä kehotuksen päivittää uudempi hplip.

Nyt täytyy sitten kokeilla versioita taaksepäin että minkähän niistä asennus sattuu vahingossa toimimaan.

PS. Olen yrittänyt myöskin komentoa


--- Koodia: ---sh hplip-3.20.3-plugin.run
--- Koodi päättyy ---

se näytti onnistuvan, mutta kun yritän liittää tulostimen, saan silti ilmoituksen että plugin on asentamatta, ja asentaminen kaatuu avaimen lataamiseen.

AimoE:
Tuntuukin olevan versiosta riippumaton ongelma. Aina tulee virhe "Unable to recieve key from keyserver" (kirjoitusvirhe on suoraan ilmoituksesta, ei mun oma typo). Vaikka valitsen asennuksen siitä huolimatta, asennus kaatuu. Siihen ei kerrota tarkempaa syytä.

En keksi miten jatkaisin.

nm:
Oletko kokeillut ladata avainta itse gpg:llä, eli mitä sanoo:


--- Koodia: ---gpg --homedir $HOME/.hplip/.gnupg --no-permission-warning --keyserver pgp.mit.edu --recv-keys 0x4ABA2F66DBD5A95894910E0673D770CDA59047B9
--- Koodi päättyy ---

Entä toimiiko Launchpadissa ehdotettu avainpalvelin keyserver.ubuntu.com:


--- Koodia: ---gpg --homedir $HOME/.hplip/.gnupg --no-permission-warning --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 0x4ABA2F66DBD5A95894910E0673D770CDA59047B9
--- Koodi päättyy ---

Minulla nuo molemmat toimivat hyvin, mutta ilmeisesti sinulla ainakin pgp.mit.edu blokkaa pyynnön tai se katoaa johonkin matkalla. Itse pystyn myös vaihtamaan palvelinta tiedostossa  /usr/share/hplip/base/validation.py siten, että hp-plugin -i hakee avaimen asettamastani osoitteesta. Tämä siis hplip 3.20.3:lla, mutta ensin kannattaa varmistaa, että gpg pystyy noutamaaan avaimen asetetusta paikasta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta