Kirjoittaja Aihe: Android puhelimen Googlen kalenteri ei synkronoi oikein toista kalenteria  (Luettu 1311 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2399
    • Profiili
Android puhelimen Googlen kalenteri ei synkronoi oikein toista kalenteria. Puhelimeni on Huawei 10 ja 120 gigaa muistia. Tähän asti se on toiminut oikein, mutta nyt huomasin ongelman. Olemme vaimoni kanssa sopineet, että molemmat näkevät kalenterista suoraan toisen menot. Se ainakin vähentää päällekkäisten tapaamisten mahdollisuutta.

Minulla on Chromessa ja tai Firefoxin Google sivulla molempien Google-kalenterit. Vaimoni kalenteri on valikossa muut kalenterit, mutta sen pitäisi olla jaettu minun kanssani. Aikaisemin tämä on mielestäni toiminut, mutta nyt huomasin, että kaikki ei tulekaan näkyviin. Mm. kun vaimoni lähtee matkalle, se näkyy puhelimessani, mutta ei tietokoneessa. Miksi näin on, en ymmärrä?

Olen synkronoinut kalenteriani noin 20 vuotta ja vähän enemmänkin. Aikanaan käytin ensin Word perfektin Libre officea, sitten jotain Windowsin kalenteria ja nyt jo toista kymmentä vuotta Googlen kalenteria Linuxissa. Tilanne on ikävä, jos en löydä siihen ratkaisua. Silloin molempien pitäisi kirjoittaaa toisen tapaamiset erikseen koneelle ja nousee kysymys, pitäisikö palata painettuun kalenterin, koska yhtä hyvin sitä voi kirjoittaa suoraan sellaiseen kuin tietokoneen kalenteriin. En osaa tarkalleen sanoa, kuinka kauan tilanne on ollut tällainen, mutta mielestäni ei kovin kauan.

Voisikohan tämä olla taas jostain pienestä asetuksesta kiinni? Jos joku osaa neuvoa, olisin kiitollinen.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4154
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Olen huomannut saman, eli puhelimessa tehty tapahtuma ei näy tietokoneella vaikka samalla päivällä oleva toinen merkintä näkyy.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2399
    • Profiili
Nyt lisäsin "Näytä tapahtumat suoraanb gmailista", mutta ainakaan toistaiseksi mitää muutosta ei ole tapahtunut.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11430
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Voisiko kyse olla vain siitä ettei se selaimessa toimiva kalenteri näytä jaettujen kalenterien tietoja? Tämä voi olla kiinni vaikka jostain sen selainkalenterin asetuksesta. En ole tuota Googlen kalenteria käyttänyt missään muodossa, niin en oikein voi hyvin opastaa.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.