Kirjoittaja Aihe: Dolphin ei enää näytä windows-levyä (RATKAISTU)  (Luettu 2064 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Dolphin ei enää näytä windows-levyä. Kirjoitin tästä jo kerran aikaisemmin ja silloin asia selvisi, kun sijainnit kohdalla klikkaa "näytä piilosijainnit" ja kaikki tuli näkyviin. Nyt ne eivät tulleet näkyviin? Sen sijaan "PCManFM 1.3.1" näytti sijainnit ja klikkaamalla "Piilosijainnit" windows-levyt tulivat näkyviin.

Ongelma ei ole minulle suuri, koska voin käyttää jo mainittua tiedostoselainta. Myös Nautilus näytti windows-levyt. Kubuntussa se vain nimellä Files. Mutta jos joku osaa sanoa, mistä ongelma johtuu, niin olisi varmaan hyvä. Ainakin siinä tapauksessa, että ohjelmassa on bugi. Minä en osaa raportoida tämän paremmin, mutta tällä palstalla on varmasti useita ihmisiä, jotka osaavat tehdä sen. Jos ongelma ei esiinny muilla, voi tietenkin olla, että joku tekemäni toimenpide on aiheuttanut sen.,
« Viimeksi muokattu: 31.01.20 - klo:12.33 kirjoittanut Pontus12 »

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: Dolphin ei enää näytä windows-levyä
« Vastaus #1 : 24.01.20 - klo:12.20 »
Minulla on Kubuntu 18.04 ja kokeilussa 19.10. Molemmissa toimii. Saatko sen näkyviin jos kaksoisklikkaat sitä suoraan puusta kun se on liitettynä (minulla mnt:n alla).

Edit: Pelkkä klikkaus näköjään riittää, kun levy ei ole lepotilassa.
« Viimeksi muokattu: 24.01.20 - klo:13.36 kirjoittanut mpiso »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Dolphin ei enää näytä windows-levyä
« Vastaus #2 : 24.01.20 - klo:13.29 »
Ennen sain, nyt en. Muut tiedosto-selaimet kuten nautilus ja pcman näyttävät ne kuten ennen myös dolphin.

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: Dolphin ei enää näytä windows-levyä
« Vastaus #3 : 24.01.20 - klo:13.38 »
Näkyykö se kuitenkin puussa ja oletko varma, että se on liitetty?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Dolphin ei enää näytä windows-levyä
« Vastaus #4 : 24.01.20 - klo:15.36 »
Onhan se liitetty, kun muut tiedostoselaimet tunnistavat sekä usb:n että windows-levyn.

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: Dolphin ei enää näytä windows-levyä
« Vastaus #5 : 24.01.20 - klo:21.02 »
Minulle jäi nyt hiukan epäselväksi, saitko Win osion puusta auki. Mutta jos olet varma, että se on liitetty, niin voit lisätä sen kohtaan ”Sijainnit”. Valitse siinä hiiren oikealla ”Avaa paneelien lukitus” ja sitten ”Lisää kohde”. Anna kohteelle nimi (esim. Win) ja selaa puusta oikea liitospiste (minulla /mnt/F2B48CD1B48C9A2D), valitse se ja sitten ok. Lopuksi lukitse paneelit. Kannattaa aina lopuksi lukita, niin ei vahingossa poista mitään.

En tiedä miksi sinulla ei Win osio näy kohdassa ”Laitteet”. Sieltä sen saa liitettyä ja avattua klikkaamalla sitä. Tuo edellinen toimii siis vain liitetyillä.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Dolphin ei enää näytä windows-levyä
« Vastaus #6 : 24.01.20 - klo:21.30 »
Onhan se liitetty, kun muut tiedostoselaimet tunnistavat sekä usb:n että windows-levyn.

Tunnistatko levyn komentojen
Koodia: [Valitse]
ls -l /dev/disk/by-path/
ls -l /dev/disk/by-uuid
listauksista?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Dolphin ei enää näytä windows-levyä
« Vastaus #7 : 25.01.20 - klo:10.23 »
Molemmat käyttöjärjestelmät on levyllä /dev/nvmeOn1p3. Data levy on /dev/sda ja siinä on kaksi partitiota, toinen windows ntfc ja toinen recovery.

Homma on toiminut ja toimii edelleenkin paitsi Dolphinissa. Joten tämä ei ole minulle iso ongelma, paitsi että ehdin jo tottua Dolphiniin. Pidän kahdesta vierekkäisestä paneelista ja Pcman tarjoaa saman kuin Dolphinkin.

Ai niin, ja ne tulivat esiin molemmilla lähettämilläsi komennoilla.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Dolphin ei enää näytä windows-levyä
« Vastaus #8 : 31.01.20 - klo:12.33 »
Olin ilmeisesti vahingossa poistanut valikosta kruksin näytä "sijainnit". Sen jälkeen Dolphin toimi kuten ennenkin klikkaamalla "näytä piilosijainnit". Sori, tää oli oma moka. Merkitsen aiheen ratkaistuksi.