Kirjoittaja Aihe: Miten saan Digikamin poistettua kokonaan?(RATKAISTU)  (Luettu 1807 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Miten saan Digikamin poistettua kokonaan Kubuntu 19.10 jakelusta? Minun Digikamini ei ole monesta yrityksestäni huolimatta toiminut oikein. Olen luopunut jo ajatuksesta saada pelastetuksi tagini. Haluaisin poistaa  nykyisen Digikamini järjestelmästä, jotta voisin tehdä puhtaan asennuksen, sillä se takkuaa tai paremminkin jumittaa ohjelman melkein heti käynnistyksen jälkeen. Ilmeisesti ongelmana oli tietokannan paikka ja windows levyllä olevat kuvatiedostoni. Tosin se toimi ennen aivan ok niissäkin asetuksissa, mutta jostain syystä ei enää. Se ei näytä esikatseluvia ollenkaan, vaikka pienoiskuvat näkyvät. Olen avannut windows-levyt ennen Digikamin käynnistämistä, mutta sekään ei ole auttanut.

Ohjelmahan on hyvä, jos sen saisi toimimaan. Voisikohan vika olla siinä, että minulla on myös Windowsissa Digikam. Häititsevätkö niiden tietokannat mahdollisesti toisiaan? Voin kyllä luopua Windowsissa olevasta, jos kysymys on siitä. Ilmeisesti kaksoiskäyttö on vaikeaa doubleboot systeemissä.
« Viimeksi muokattu: 13.11.19 - klo:18.30 kirjoittanut Pontus12 »

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: Miten saan Digikamin poistettua kokonaan?
« Vastaus #1 : 07.11.19 - klo:19.25 »
Tuossa alla linkki yhteen ohjeeseen.
Kliks.
Kahvi on väkevin juomani

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1198
    • Profiili
Vs: Miten saan Digikamin poistettua kokonaan?
« Vastaus #2 : 08.11.19 - klo:01.23 »
Miten saan Digikamin poistettua kokonaan Kubuntu 19.10 jakelusta? 
Eiköhän se lähde kuten muistakin Ubuntu-versioista dpkg --purge -komennolla.
apt remove on perusohjelma poistaa tarpeeton ohjelma.
Myös graafinen Synaptic voisi auttaa selvittämään myös ohjelman asentamat riippuvuudet.
Yleensä käyttäjän kotihakemiston tiedostoja tai asetustiedostoja ei poisteta!

Linux- ja Windows -ohjelmien yhteyskäyttö järjestelmien välillä on hyvinkin arveluttavaa.
Toki perusdata on vaivatta käytettävissä molemmissa järjestelmissä.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Miten saan Digikamin poistettua kokonaan?
« Vastaus #3 : 08.11.19 - klo:16.12 »
Voisin merkitä tämän ratkaistuksi, sillä poistin Digikamin ja asensin sen uudelleen, Tunnisteeni menetin, mutta uudessakin esiintyiasennuksen jälkeen sama ongelma kuin ennenkin: pienoiskuvat näkyivät, mutta esikatselukuvaa en saanut näkymään, vaikka toisessa läppärissäni sekin toimii oikein. Siinäkin on Kubuntu. Joten en oikein tiedä, mitä tekisin Digikamin kanssa. Ongelma ei voi johtua doublebootista koska siinä toisessakin on doubleboot.
Jos nyt joku huomaa tämän ja osaa neuvoa, niin olisi hienoa, sillä itse en tiedä, mikä tässä mättää.