Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 18.04.3 ja suojatut DVD levyt ( RATKAISTU)  (Luettu 1586 kertaa)

RSU

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Aikoinaan tarvitsin Ubuntu 14.04:ään pari deb-pakettia, jotta sain suojatut levyt toimimaan VLC:n kautta. Syy pakettien puuttumiseen oli joku lisenssiin liittyvä asia. Pakettien asennuksen jälkeen kaikki toimi niin kuin piti.
Olen nyt yrittänyt etsiskellä mitkä olisivat kyseiset paketit 18.04.3:een ja VLC:hen mutten ole onnistunut selvittämään asiaa.
Lahjaksi olen saanut muutamia DVD-sarjoja, joita olisi mukava joskus katsella.
Tv tuppaa olemaan sen verran vaimon käytössä ettei katselu tahdo onnistua DVD-soittimen kautta.

Kiittäen RSU
« Viimeksi muokattu: 13.11.19 - klo:08.44 kirjoittanut RSU »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: Ubuntu 18.04.3 ja suojatut DVD levyt
« Vastaus #1 : 03.11.19 - klo:17.31 »
Tämä ohje vaikuttaa pätevältä ja ajantasaiselta. https://itsfoss.com/play-dvd-ubuntu-1310/

Eli komentorivillä:
Koodia: [Valitse]
sudo apt install libdvd-pkgja
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg-reconfigure libdvd-pkg
Asennusten aikana painetaan pariin kertaan enteriä.

Voi olla, että VLC osaisi soittaa niitä levyjä ilman mitään lisäpakettien asentamista.

MUOKS: En pysty testaamaan asiaa, kaikki fyysiset levyt on viety aikaa sitten varastoon. :P

RSU

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Ubuntu 18.04.3 ja suojatut DVD levyt
« Vastaus #2 : 03.11.19 - klo:19.47 »
Kiitoksia ohjeesta.
Suoritin asennuksen. Täytynee testata kun saan kyseiset dvd-levyt käyttööni.
Mökin koneella ei halunnut toistaa levyjä Ubuntu 18.04.3 systeemissä. Täytynee tehdä myös siellä kyseinen asennus.
Itse yli 70-kymppisenä ei nuoruudessani ollut vielä tietokoneita. Tältä osin käyttö on muiden osaamisen varassa. Toivottavasti altshaimer ei pääse iskemään kun koneella päätä vaivaa.

Vielä suuret kiitokset.
RSU

Merkkaan ratkaistuksi kun pääsen testaamaan ja toimii.

RSU

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Ubuntu 18.04.3 ja suojatut DVD levyt ( RATKAISTU)
« Vastaus #3 : 13.11.19 - klo:08.48 »
Kyseisen linkin kauttai sain ongelman ratkaistua. Tein sen vain Synapticin avulla kun sain selville mitkä paketit piti asentaa. Nyt toimii hyvin.

Kiitokset vielä.
RSU