Kirjoittaja Aihe: Dropboxin virallinen sivu aukeaa Chromessa venäjänkielisenä (RATKAISTU)  (Luettu 3194 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1542
    • Profiili
Joo luulin sitä tekstiriviä samaksi. Nyt löysin mielestäni oikean rivin, joka oli:

Accept-Language: fi,fi-FI;q=0.9,en-FI;q=0.8,en;q=0.7

Mutta ei tuossakaan mielestäni ole mitään venäjänkieleen viittaavaa. Jos näppäimistöasettelu aiheuttaa sen, tuntuu aika omituiselta, että miksi se ei aiheuta sitä Firefoxissa?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1542
    • Profiili
Totta, alempana oli se rivi sanasta sanaan. Se ei kuitenkaan muuttanut tilannetta.

Molemmissa selaimissa kyseinen rivi on lähes samanlainen. Vai voivatko nuo numerot vaikuttaa siihen venäjän kielen ilmestymiseen?

Firefoxissa
accept-language: fi,fi-FI;q=0.8,en-US;q=0.5,en;q=0.3

Cromessa:
Accept-Language: fi,fi-FI;q=0.9,en-FI;q=0.8,en;q=0.7

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1542
    • Profiili
Tämä on nyt kolmas tai neljäs kerta, kun yritän vastata. Olen ilmeisesti siinäkin tehnyt jonkun virheen, kun olen pitänyt auki tätä keskustelupalstaa kummassakin selaimessa ja vastaukseni ovat lähettäessäni hävinneet. Joka tapauksessa kyseiset kohdat näissä kahdessa selaimessa ovat seuraavat.

Firefoxissa:
accept-language: fi,fi-FI;q=0.8,en-US;q=0.5,en;q=0.3

Chromessa:
Accept-Language: fi,fi-FI;q=0.9,en-FI;q=0.8,en;q=0.7

Pitäisikö rivin olla Chromessa sama kuin Firefoxissa, jossa venäjä ei ilmesty sivulle? Kokeilin Firefoxissa mennä myös venäjänkieliselle sivulle, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta suomenkielisiin sivuihin.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11013
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Tämä on nyt kolmas tai neljäs kerta, kun yritän vastata. Olen ilmeisesti siinäkin tehnyt jonkun virheen, kun olen pitänyt auki tätä keskustelupalstaa kummassakin selaimessa ja vastaukseni ovat lähettäessäni hävinneet.

Ei ne kyllä sillä tavalla häviä. Kannattaa huomata, että sivu pitää ladata uudestaan, jotta uudet vastaukset ilmestyvät myös aiemmin auki olevalle sivulle, joka voi olla samassa tai eri selaimessa. Nyt tässä keskustelussa on kolme peräkkäistä kommenttia, jossa on tuo Accept-Language listattu. :)


Mutta ei tuossakaan mielestäni ole mitään venäjänkieleen viittaavaa. Jos näppäimistöasettelu aiheuttaa sen, tuntuu aika omituiselta, että miksi se ei aiheuta sitä Firefoxissa?

Näppäimistöasettelun ei tietenkään pitäisi vaikuttaa tähän asiaan, joten se olisi virhe ohjelman toteutuksessa. Jos siis Chromessa onkin sellainen virhe, niin ei ole mitään syytä olettaa, että se olisi myös Firefoxissa.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13659
    • Profiili
Joka tapauksessa kyseiset kohdat näissä kahdessa selaimessa ovat seuraavat.

Firefoxissa:
accept-language: fi,fi-FI;q=0.8,en-US;q=0.5,en;q=0.3

Chromessa:
Accept-Language: fi,fi-FI;q=0.9,en-FI;q=0.8,en;q=0.7

Okei, eli Chrome ei varsinaisesti pyydä palvelimelta venäjänkielistä sivua. Silloin ongelma voisi johtua evästeisiin tallentuneista kieliasetuksista tai siitä, että Chrome itse kääntää sivun venäjäksi. Sen pitäisi tosin näkyä Chromen kieliasetuksissa.

Evästeet varmaankin jo poistit kertaalleen? Selaimen synkronointi pilveen kannattanee myös kytkeä pois käytöstä ongelman selvittelyn ajaksi: https://support.google.com/chrome/answer/185277?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en-GB

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1542
    • Profiili
Kiitos jälleen. Nollasin Chromen kaikki asetukset, minkä jälkeen Dropbox ja muutkin sivut olivat joko suomeksi tai englanniksi. Ilmeisesti koneessani ei ole venäläistä matoa tai virusta. Trollitehtailulla, on ne sitten venäläisiä tai länsimaisia, ei ole minuun vaikutusta, kunhan kone on omassa hallinnassani. Ja kun Chrome pyytää lupaa johonkin, niin tarkastan sen jälkeen aukeaako sivu venäjäksi vai suomeksi, niin ehkä joskus selviää, mikä sotkun aiheutti.  Kiitos avusta.