Kirjoittaja Aihe: Kubuntu 19.10 ja päivitys (RATKAISTU)  (Luettu 2279 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kubuntu 19.10 ja päivitys (RATKAISTU)
« : 23.10.19 - klo:14.28 »
Asensin Kubuntu 19.10 jakelun, koska Kde Neon takkusi niin pahasti, että sen käytössä ei ollut enää järkeä. Kirjoitin vielä "Muut linuxjakelut keskustelualueelle asentaneeni Kubuntu 19.10 version ja kaikki toimi moitteettomasti. Kun tänään avasin koneeni, mikään ei toiminut kunnolla. Jostain syystä Calibre käynnistyi itsestään, kun käynnistin Kubuntun, ja vaati salasanaa. Thunderbirdin postiohjelma, jonka eilen laitoin kuntoon, ei  enää suostunut hakemaan postia, vaan valitti asetuksista. Olin eilen illalla antanut koneen päivittää itsensä uuteen kerneliin. Läppärin ruutu meni pimeäksi ja kone jumittui.

Hetki sitten vaihdoin uuden kernelin edelliseen ja poistin Calibren. Nyt kone tuntuu jälleen toimivan. Thuderbird on ilmeisesti kadottanut asetuksensa, koska se ei hae postia. Täytyy näköjään varoa päivityksiä.
« Viimeksi muokattu: 28.10.19 - klo:12.57 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kubuntu 19.10 ja päivitys
« Vastaus #1 : 24.10.19 - klo:11.20 »
Vielä yksi kysymys tähän liittyen. Uskallanko antaa koneen päivittää ollenkaan, vai pitääkö minun vain varoa kernelin päivitystä?

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: Kubuntu 19.10 ja päivitys
« Vastaus #2 : 24.10.19 - klo:13.18 »
Vielä yksi kysymys tähän liittyen. Uskallanko antaa koneen päivittää ollenkaan, vai pitääkö minun vain varoa kernelin päivitystä?

Periaatteessa kaikki päivitykset kannattaa asentaa, aina.

Lisäksi sinulla on (ainakin)  kolme kerneliä aina käytettävissä, joita voi vaihtaa käynnistyksen yhteydessä, joten voit aina palata toimivaan kerneliin.  ;)
Kahvi on väkevin juomani

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kubuntu 19.10 ja päivitys
« Vastaus #3 : 24.10.19 - klo:16.39 »
Ikävä puoli on vain siinä, että joudun ilmeisesti joka kerta hakemaan vanhan kernenlin, sillä uudemmat eivät toimi, vaan vetävät läppärin näytön mustaksi. Voisin varmaankin jotenkin muuttaa käynnistysjärjestystä ja / tai poistaa uudemmat. En tiedä, alkaa kohta hermo mennä, kun en ymmärrä tätä. Kaikki muuta tarvittavat asetukset olen jo mielestäni laittanut.

Hassua on vielä, että koneeni on uusi ja takuu vieläkin päällä. Hankin sen viime keväänä. Käyttöjärjestelmän versio on 5.3.0-18-generic. Kone ottaa käynnistyessään uuden version käyttöön, jonka loppunumero  on 19. Tälle versiolle on kaksikin valintaa.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kubuntu 19.10 ja päivitys
« Vastaus #4 : 28.10.19 - klo:12.57 »
En ole joutunut hakemaan vanhaa kerneliä ja olen antanut koneen päivittää nyt kuten ennenkin. Merkitsen tämän ratkaistuksi.