Kirjoittaja Aihe: kopiointi usb-tikulle  (Luettu 5136 kertaa)

pekkater

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
kopiointi usb-tikulle
« : 20.09.19 - klo:09.21 »
Kopioin 22 gb tiedostoa 32 gb:n muistitikulle. Kun kopiointi on kohdassa 4,3 gb, kopiointi pysähtyy ja tulee ilmoitus "Virhe suoritettaessa splice-operaatiota tiedostolle: Liian suuri tiedosto" Olen yrittänyt monta kertaa ja sama toistuu, vaikka putsaan muistitikun tyhjäksi. Missä olisi ongelma?

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #1 : 20.09.19 - klo:09.37 »
Osioi tikku Ext4 tai NTFS riippuen käyttötarkoituksesta. Gparted ohjelmalla onnistuu, tikku ei saa olla liitettynä ts. mountattuna.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #2 : 20.09.19 - klo:12.38 »
Kuten raimo jo tuossa vähän kmmentoikin, niin johtunee fat-tiedostojärjestelmästä, joka ei tue tuon isompia tiedostoja. Haluan vain lisätä, että alustuksen (formatoinnin) voi tehdä myös Levyt-ohjelmalla, jonka pitäisi olla oletuksena asennettuna ja on ehkä hieman selkeämpi.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #3 : 22.09.19 - klo:14.40 »
Vaihtoehtoisesti voi isot tiedostot jakaa osiin. rar-paketit on paljon käytettyjä. Kopioinnissa verkon yli tai tikulle voi jatkaa siitä mihin homma keskeytyi.
Näin ison tiedoston voi jakaa vaikka useammalle tikulle. Mikä kätevää isoissa levykuvissa joihin käytän dar-ohjelmaa.  zip myös hyvin yleinen joka
tukee paketin jakamista osiin.

pekkater

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #4 : 24.09.19 - klo:19.24 »
Kiitos noista tiedoista. Tarkoituksenani oli purkaa 22 gb zip tiedosto 32 gb muistitikulle (Ford Navi kartat). Ohjeessa käskettiin alustaa tikku fat -tiedostomuotoon, jotta auton sync 3 pystyy ne lukemaan. Eipä siis onnistunut. Alustin tikun ntfs -muotoon ja siirto onnistui, tuli yhteensä 25 gb. Nyt en tiedä, lukeeko auton sync 3 tuota usb -tikkua. Ohjeen mukaan karttojen lataus kestää noin kaksi tuntia ja auton pitää olla käynnissä koko ajan. Saa nähdä, milloin lähden vähintään kahden tunnin automatkalle. Vielä kysyisin, että onko mahdollisuuksia, että Fordin sync 3 lukee tuota tikkua.

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #5 : 24.09.19 - klo:20.01 »
Kiitos noista tiedoista. Tarkoituksenani oli purkaa 22 gb zip tiedosto 32 gb muistitikulle (Ford Navi kartat). Ohjeessa käskettiin alustaa tikku fat -tiedostomuotoon, jotta auton sync 3 pystyy ne lukemaan. Eipä siis onnistunut. Alustin tikun ntfs -muotoon ja siirto onnistui, tuli yhteensä 25 gb. Nyt en tiedä, lukeeko auton sync 3 tuota usb -tikkua. Ohjeen mukaan karttojen lataus kestää noin kaksi tuntia ja auton pitää olla käynnissä koko ajan. Saa nähdä, milloin lähden vähintään kahden tunnin automatkalle. Vielä kysyisin, että onko mahdollisuuksia, että Fordin sync 3 lukee tuota tikkua.

Luulisi riittävän, että autossa on virrat päällä?

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1198
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #6 : 24.09.19 - klo:21.47 »
Vielä kysyisin, että onko mahdollisuuksia, että Fordin sync 3 lukee tuota tikkua.

Kokeilemallahan tuo selviää. Microsoftin uusin tiedostojärjestelmä on exFat. Tuollekin tiedostojärjestelmälle on tuki myös Linux-jakeluissa (MS:n luvalla ;) ).
ExFat-tiedostojärjestelmän tuki löytyy paketeista:
https://packages.ubuntu.com/search?keywords=exfat&searchon=names&suite=disco&section=all

Ford:in Sync 3 ohjeita:
https://www.ford.co.uk/content/dam/guxeu/rhd/central/owners/resources-and-support/sync-&-bluetooth-support/docs/SYNC_3_USB-Update-Guide.pdf




Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #7 : 25.09.19 - klo:06.04 »
Voihan sitä lukea Ubuntun foorumia päivityksen aikana. Itsellä meni reilu tunti. Tosin jaoin puhelimen netin. Kokeilemalla selviää. Monet uudemmat laitteet tukevat jo myös ntfs.
« Viimeksi muokattu: 25.09.19 - klo:17.52 kirjoittanut Postimies »

pekkater

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #8 : 25.09.19 - klo:08.54 »
Kiitos taas. Soitin Fordin maahantuojalle ja todella auton pitää olla käynnissä vahintään kaksi tuntia, jotta karttojen lataus onnistuu. Ei riitä, että virrat on päällä? juyli, tuo ohje on käyttöjärjestelmä sync 3 sen päivitysohje, jonka tein kesällä fat-alustetulla tikulla. Homma toimi, koska tiedoston koko oli 2,8 gb. Päivitys meni kyllä yksinkertaisemmin kuin ohjeessa selostettiin, tikku vain auton usb-rasiaan ja 20 minuuutin kuluttua päivitys oli valmis. Ei ollut niitä ohjeissa mainittuja välivaiheita. Eli teen nyt niin, että kopioin karttatiedostot 25 gb toiselle nyt exfat -alustetulle tikulle ja katson sitten, kummalta tikulta sync 3 alkaa lukea päityksiä. Pitää odottaa uutta pitkää pohjoisen keikkaa. Ihmeellistä on tämä tietotekniikka.

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #9 : 27.09.19 - klo:14.50 »
Kiitos taas. Soitin Fordin maahantuojalle ja todella auton pitää olla käynnissä vahintään kaksi tuntia, jotta karttojen lataus onnistuu. Ei riitä, että virrat on päällä?

Ihmeellistä on tämä tietotekniikka.

Kyllä se vaan on perunaa tuo fordin tekniikka... Eihän tuossa ole mitään järkeä, että 2h pitää auton olla käynnissä, että päivitykset saa tehtyä  :o

Siivottu kieltä.
« Viimeksi muokattu: 27.09.19 - klo:18.59 kirjoittanut Timo Tamminen »

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #10 : 27.09.19 - klo:20.24 »
Taitaa kaikkien uusimpien autojen ”äly” kytkeä virran pois ennen kahta tuntia. Epäilen, ettei edes tyhjäkäynti onnistu sitä aikaa täyteen. Jonkinlainen huoltotila tuntuisi järkevältä. Huollon niksejä ei kuitenkaan helposti kerrota ulkopuolisille.

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 876
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #11 : 27.09.19 - klo:20.38 »
Kyllä minun mielestä auton "äly" on juurikin siinä että se kytkee itse pois sähköä kuluttuvat laitteet. Mielelläni minä lähden autolla aamulla liikkeelle kuin että se olisi ladannut jotakin karttapaikannuksia ja ottanut vastaan some raivoa.




« Viimeksi muokattu: 27.09.19 - klo:20.43 kirjoittanut Jtkone »

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1198
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #12 : 27.09.19 - klo:22.06 »
Kyllä minun mielestä auton "äly" on juurikin siinä että se kytkee itse pois sähköä kuluttuvat laitteet.
Jeps. Hiilijalanjälki pienenee - ja maailma pelastuu (tai ihmiskunta). Taitaa myös lainsäädännölläkin olla sormensa pelissä
puhuttaessa ns. tyhjäkäynnistä :(

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 876
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #13 : 27.09.19 - klo:22.43 »
Kyllä minun mielestä auton "äly" on juurikin siinä että se kytkee itse pois sähköä kuluttuvat laitteet.
Jeps. Hiilijalanjälki pienenee - ja maailma pelastuu (tai ihmiskunta). Taitaa myös lainsäädännölläkin olla sormensa pelissä
puhuttaessa ns. tyhjäkäynnistä :(
Hyvä  Juyli että sait mukaan tänne Ubuntu foorumille myös ilmastohysteriän. Itse kylläkin tarkoitin ihan mitä kirjoitin ilman että niistä puolet lainataan.
« Viimeksi muokattu: 27.09.19 - klo:22.58 kirjoittanut Jtkone »

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1198
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #14 : 27.09.19 - klo:23.03 »
Itse kylläkin tarkoitin ihan mitä kirjoitin.
Ei nyt ihan. Viestini oli lähinnä vitsi... Minullakin on Ford, mutta ei tuossa jo hieman ikääntyneemmässä EcoBoot-mallissa ole naginaattoria nähtykään :(
Jos karttoja ei muulla tavoin ole päivitettävissä kuin esitelty, on päivitys todettava vähintäänkin hankalaksi.l

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 876
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #15 : 28.09.19 - klo:00.37 »
Itse kylläkin tarkoitin ihan mitä kirjoitin.
Ei nyt ihan. Viestini oli lähinnä vitsi... Minullakin on Ford, mutta ei tuossa jo hieman ikääntyneemmässä EcoBoot-mallissa ole naginaattoria nähtykään :(
Jos karttoja ei muulla tavoin ole päivitettävissä kuin esitelty, on päivitys todettava vähintäänkin hankalaksi.l
No sulle kävi kuin minulle Nissan huollossa: navi päivitetty vaikka koko autossa ei sellaista ole.
Mutta täytyy sanoa  että navigaattorin päivitys olisi halpaa autoihin joissa niitä ei ole, meinaan kun hyvitys huoltohinnasta maininnan jälkeen  oli aika pieni.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #16 : 08.10.19 - klo:06.14 »
Kuluttaako navigaattori auton akun parissa tunnissa tyhjäksi?

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #17 : 08.10.19 - klo:06.59 »
Oikeastaan kiinnostaa meneekö tosiaan se mainittu pari tuntia.
Jos alkup. kysyjä saa homman hoidettua niin toivottavasti kertoo.

Mistofelees

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 641
    • Profiili
Vs: kopiointi usb-tikulle
« Vastaus #18 : 12.10.19 - klo:12.25 »
Kyllä minun mielestä auton "äly" on juurikin siinä että se kytkee itse pois sähköä kuluttuvat laitteet. Mielelläni minä lähden autolla aamulla liikkeelle kuin että se olisi ladannut jotakin karttapaikannuksia ja ottanut vastaan some raivoa.

Noinhan tuo tekee uusi Androidikin. Pistät veneessä kännykässä ankkurivahti-ohjelman päälle ja menet nukkumaan. Yöllä hai puree köyden katki ja aamulla löydät itsesi vierailta vesiltä.
Myöskään GPS-loggeri ei toimi.
Älykäs Android on kytkenyt virran pois GPS:stä puoli tuntia näytön sammumisen jälkeen. Missään ei ole vipua, jolla tämän saisi pakotettua muuksi, kuin viisas ohjelmoija on päättänyt meidän puolestamme jossain Piilaaksossa.
(Kiitos, minulla on tähän kyllä jo ratkaisu)