Ubuntun käyttö > Multimedia ja grafiikka

Kuinka pienentää microfonisurinaa vanhasta teatteritaltioinnista Kdenlive

(1/1)

Pontus12:
Kuinka voisi pienentää microfonisurinaa vanhasta teatteritaltioinnista? Editoin dv-tiedostoja yhteen Kdenlivellä. Minulla on myös yksi avi-tiedosto, mutta sama surina on siinäkin. Olen kyllä editoinut paljon, varsinkin ennen, mutta äänen kanssa olen melkein noviisi. Tiedän, että äänen voi irroittaa kuvasta ja lähettää tai kopioida johonkin toiseen ohjelmaan kuten esim. Audacity, mutta olen sitäkin käyttänyt hyvin vähän.

Oletan surinan olevan microfonisurinaa tai sitten se on tullut taltioidessa esim. valaisimien aiheuttamasta häiriöstä. Kdenlivessä on myös suodattimia, mutta en oikein edes tiedä, mitä kannattaisi kokeilla. Olisin kiitollinen kaikista neuvoista!

jarmala:

--- Lainaus käyttäjältä: Pontus12 - 29.09.19 - klo:16.09 ---Kuinka voisi pienentää microfonisurinaa vanhasta teatteritaltioinnista?

--- Lainaus päättyy ---

Ulosta äänikanavat erilliseen tiedostoon ja avaa se Audacityllä. Ohjelmassa on Efekti - Kohinan vaimennus. Vaikka äänessä on surinaa, niin tätä Kohinan vaimennusta kannattaa kokeilla myös surinaan eli se vaimentaa näytteeksi annettua ääntä eikä suodatin välitä siitä, minkä tyyppistä ääntä sitä pyydetään vaimentamaan.

Pontus12:
Kiitos neuvosta. Kokeilen myöhemmin toisessa koneessani, jos se auttaisi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta