Ubuntun käyttö > Multimedia ja grafiikka

GPS tägit valokuviin jälkikäteen?

(1/2) > >>

JussiS:
Hei,

oliskohan olemassa ohjelmaa, jolla voisi lisätä kuviin paikkatiedot jälkikäteen - kun ei nuo vanhat kamerat osaa itse lisätä paikkatietoja.

JusSi

LeHiX:
Olisko tuo digikam ohjelma, itse en ole käyttänyt geotagging toimintoa mutta joku muu taitaa olla:
https://scribblesandsnaps.com/2009/11/03/geotagging-photos-with-digikam/

Päättelin tästä "Even if your camera doesn’t support geotagging, you can easily add geographical coordinates to your photos using digiKam."

JussiS:
Hei LeHix,

kiitos tuosta vinkistä. DigiKam näyttäisi olevan KDE pöydälle tehty ohjelma. Vähän epäilyttää sen lataaminen. Minulla on Ubuntu 18.04 ja siis Gnome, mutta Gnomelle ei taida olla vastaavaa?

jekku:
Onpahan muistikuva että aptitude osaa ryystää tarvittavat lisäjutut, eikä sotke käytössä olevaa työpäytää.
Mutta aikasten kauan siitä kun kokeilin - tai oikeastaan, en edes kaikista suosikeistani tiedä mikä millekin työpöydälle on alunperin suunniteltu ;)

raimo:

--- Lainaus käyttäjältä: JussiS - 09.09.19 - klo:08.21 ---Hei LeHix,

kiitos tuosta vinkistä. DigiKam näyttäisi olevan KDE pöydälle tehty ohjelma. Vähän epäilyttää sen lataaminen. Minulla on Ubuntu 18.04 ja siis Gnome, mutta Gnomelle ei taida olla vastaavaa?

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä sen voi asentaa Gnomeen, asennus vaan vetää ison kasan  KDE-kamaa mukanaan, mutta se ei sotke mitään Gnomessa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta