Kirjoittaja Aihe: TV-kanavan vaihto (DVB-T Anysee E30) [Ratkaistu]  (Luettu 3105 kertaa)

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Hei

Sattuneestta syystä käytössä DVB-T -viritin Anysee E30. Sain sen pelittämään ja hakemaan kanavat ohjelmalla Me-TV. En pysty kuitenkaan vaihtamaan kanavaa mitenkään. Aina YLE 1. Channels-toiminnolla saan kyllä kanavalistan näkyviin, mutta vaikka hiirellä siitä pystyy osoittamaan kanavia, ei kanava vaihdu mitenkään. Oikeassa alakulmassa on >  ja < näppäimet, mutta niistä ei tapahdu mitään. Pitäisikö me-tv käynnistää jollakin komentoparametrilla vai mikä neuvoksi. Kuva ja tekstitys näkyvät hienosti, vain kanavan vaihto ei toimi.
« Viimeksi muokattu: 08.09.19 - klo:12.40 kirjoittanut New_user »

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2949
    • Profiili
Vs: TV-kanavan vaihto (DVB-T Anysee E30)
« Vastaus #1 : 07.09.19 - klo:15.47 »
Kokeile kaffeine:a.

... tai asenna vdr.
https://wiki.ubuntu-fi.org/Ubuntu10.04LTSaanVDRnasentaminenTS-tiedostoille

Ohje näyttäisi edelleen päällisin puolin toimivan, vaikka onkin varsin iäkäs ohje.

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: TV-kanavan vaihto (DVB-T Anysee E30)
« Vastaus #2 : 07.09.19 - klo:16.26 »
Kokeile kaffeine:a.

... tai asenna vdr.
https://wiki.ubuntu-fi.org/Ubuntu10.04LTSaanVDRnasentaminenTS-tiedostoille

Ohje näyttäisi edelleen päällisin puolin toimivan, vaikka onkin varsin iäkäs ohje.

Ei ehdi taistelemaan. pitää katsoa ykköstä vain sitten. Anyseen kake ei näyy
tä vaikuttavan kanaviin mitenkään sekään. Äänikontrollit näyttävät toimivan.

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1061
    • Profiili
Vs: TV-kanavan vaihto (DVB-T Anysee E30)
« Vastaus #3 : 07.09.19 - klo:21.11 »
Mulla ei Me-tv toiminut juurikaan ja anyseellä käytän VLC:tä.

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: TV-kanavan vaihto (DVB-T Anysee E30)
« Vastaus #4 : 08.09.19 - klo:12.39 »
Mulla ei Me-tv toiminut juurikaan ja anyseellä käytän VLC:tä.

Kyllä se toimii laakista, kun on ajurit ladattu. Täältä latasin paketin ja asensin, vaikka onkin mulla 16.04

https://ubuntu.pkgs.org/14.04/ubuntu-updates-multiverse-i386/linux-firmware-nonfree_1.14ubuntu3_all.deb.html

Sitten koneen uudelleen käynnistys ja Anysee oli käytössä. Kanavien haku, ja homma oli sillä selvä. Tekstitykset ok, myös YLE:n, kun käy valikosta laittamassa. Kanavan valitseminen oli hiukan piilossa. Kuitenkin kun laittaa fulls-screenin pois päältä, niin alapalkin yläreunasta hiirellä ylöspäin nostamalla saa vaihtovalikon näkyviin, ja sieltä voi valita kanavat ja ohjelmat, myös tallennukseen. Hyvin pelittää 16.04:ssä ja ihan aptilla saattoi asentaa.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: TV-kanavan vaihto (DVB-T Anysee E30) [Ratkaistu]
« Vastaus #5 : 25.09.19 - klo:17.59 »
Itselläni on  Anysee E30 kaapeliversio. Kauko-ohjainta en ole siinä saanut toimimaan. Tosin käytössä mce-yhteensopiva kauko-ohjain ja se asentuu helposti. Lirc rikki Ubuntu 18 joten ubuntu 16 edelleen hyvä.  me-tv:tä en ole kokeillut. OpenElec hyvä vaihtoehto. Asentaa vaikka tikulle. VDR on loistava jos enempi TV:tä katsoo. Itse katson Kod & vdr yhdistelmällä kaiken.