Kirjoittaja Aihe: Miten palautan Digikamin perusasetukset (RATKAISTU)  (Luettu 2887 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Miten palautan Digikamin perusasetukset? Olen saanut Digikamin ikkunat aivan sekaisin ja irti toisistaan. Miten saan peruskokoonpanon takaisin? Iralliset ikkunat voivat joissakin tilanteissa olla hyvinkin käytännöllisiä, mutta välillä pitäisi pystyä palaamaan perusasetuksiin.
Voisiko joku neuvoa KUINKA?
« Viimeksi muokattu: 13.09.19 - klo:10.52 kirjoittanut Pontus12 »

LeHiX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Miten palautan Digikamin perusasetukset
« Vastaus #1 : 27.08.19 - klo:19.08 »
En kyllä omasta digikam:sta moista tilaa löytänyt, GIMPistä kyllä, siihen on ratkaisu (siis GIMPpiin) valikko Ikkunat ja ruksi kohtaan Yhden ikkunan tila

Sori jos olet todella saanut digikam:n erillisiin ikkunoihin, itselläni ei mokomaa ole tapahtunut koskaan ellei lukuun oteta esim valopöytää tai Kipi-liitäntäisiä, myös rename-toiminto toimii omassa ikkunassaan mutta ne sulkeutuu automaattisesti.
| Pros. AMD Phemon(tm) 9950 :) (4cores) | Emo: ASUS M3A78 | Mem 8GT
| x86_64, ubuntu xorg 22.04  | GeForce GTX 750 Ti/PC

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Miten palautan Digikamin perusasetukset
« Vastaus #2 : 05.09.19 - klo:08.46 »
Miten palautan Digikamin perusasetukset? Olen saanut Digikamin ikkunat aivan sekaisin ja irti toisistaan. Miten saan peruskokoonpanon takaisin? Iralliset ikkunat voivat joissakin tilanteissa olla hyvinkin käytännöllisiä, mutta välillä pitäisi pystyä palaamaan perusasetuksiin.
Voisiko joku neuvoa KUINKA?

Eikös se vanha konsti tehoa. Sulje Digikam, sitten omasta kotikansiostasi piilokansio .config esiin (Ctrl-h) ja sen alta hävität Digikamin asetuskansion ja käynnistät digikamin uudellen.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Miten palautan Digikamin perusasetukset
« Vastaus #3 : 09.09.19 - klo:10.15 »
Olen saanut ikknani takaisin ainakin suuurin piirttein vastaaviin asentoihin jja oppinut käyttämään niitä paremmin. Digikamilta löytyy vain kaksi piilotiedostoa: digikam_tagsmanagerrc ja pelkkä digikamrc.
En tarvitse sitä juuri nyt, mutta tiedostojen kopioiminen toiseen kansioon ja poistaminen silloin, kun tarvitsee voisi olla hyvä ja ehkä nopein keino palauttaa alkuperäiset aseetukset.

Kumpi siis kannnattaisi poistaa?

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1546
    • Profiili
Vs: Miten palautan Digikamin perusasetukset
« Vastaus #4 : 09.09.19 - klo:11.45 »
Älä poista niitä. Muuta vaan nimeä hiukan, vaikkapa digicamrcvanha. Ensin toisesta ja sitten toisesta. Sitten voit palauttaa ne entiselleen kun olet kokeillut kuinka äijän käy.
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Miten palautan Digikamin perusasetukset
« Vastaus #5 : 13.09.19 - klo:10.51 »
Kokeilen tuota myöhemmin, jos ongelmia ilmaantuu. Olen käyttänyt samaa menetelmää aikanani muistaakseni näytönohjaimen ajurien kanssa. Se on varmasti hyvä keino. Ongelma on ainakin toistaiseksi ratkaistu minun osaltani. Kiitos!