Muut alueet > Muut käyttöjärjestelmät ja Linux-jakelut

Windows10 ei anna asentaa Epson tulostinta [RATKAISTU]

<< < (2/3) > >>

AimoE:

--- Lainaus käyttäjältä: JaniAlander - 21.08.19 - klo:13.16 ---AimoE onko sinulla sitä S-modea edes päällä? Ei se kaikissa Windowseissa ole, käsittääkseni ominaisuus tuli tänä tai viime vuonna käyttöön?

--- Lainaus päättyy ---

Mistä minä sen tarkistan? Kone on uusi, siinä oli ostettaessa versio 1803, ja 1903 on ainoa päivitys joka siihen on tuupattu.


--- Lainaus käyttäjältä: JaniAlander - 21.08.19 - klo:13.16 ---Täytyy itse todeta, että Windows 10:n kohdalla oma osaaminen on sorttia, että kyllä sen kanssa jotenkin toimeen tulee, mutta kikkailut Windowsin kanssa on kikkailtu. Jonkun XP:n tai Seiskan kanssa vielä osasi kaikenlaista, mutta tämä on asetuspuoleltaan sellainen viritys, että sekava on lievä ilmaisu. Joskus poistelin hankalia ohjelmia siihen tarkoitukseen väsätyllä kolmannen osapuolen deinstallerilla, mutta senkään nimeä en nyt muista.

--- Lainaus päättyy ---
Ei minullakaan ole kauheastri tietoa. Täytyy jatkaa etsimistä. Jotenkin vaan ei tee mieli ladata mitä tahansa ohjelmaa jolla tehdään kovia temppuja koneelle. Koskaan ei tiedä mitä kylkiäisiä siinä on.

JaniAlander:
No pystyykö siihen asentamaan ohjelmia MS storen ulkopuolelta, tyyliin lataat vaikka Libreofficen paketin niiden sivuilta ja asennat, jos pystyy se ei ole S-modessa.

AimoE:

--- Lainaus käyttäjältä: JaniAlander - 21.08.19 - klo:17.58 ---No pystyykö siihen asentamaan ohjelmia MS storen ulkopuolelta, tyyliin lataat vaikka Libreofficen paketin niiden sivuilta ja asennat, jos pystyy se ei ole S-modessa.

--- Lainaus päättyy ---

Tuohon jo vastasin:


--- Lainaus käyttäjältä: AimoE - 21.08.19 - klo:11.33 ---Minulla on käytössä Ohilataa sovellukset, ja olen asennellut kaikenlaista, mutta mitään en ole hakenut Microsoft Storesta, ainakaan tieten tahtoen (mutta Windows on saattanut hakea sieltä minulle jotain kun olen valinnut jotain asetuksia).

--- Lainaus päättyy ---

Kävin asetuksia läpi ihan alkajaisiksi ennen kuin asensin mitään, joten tuo ohilataus-asetus on ollut koko ajan päällä. En ole kokeillut miten kävisi jos valitsisin Microsoft Storen sovellukset, mutta oletettavasti se estäisi  muut asennukset.

JaniAlander:
Ah mun hölmöilyä, ts termi oli vähän epätuttu, eli se toimii kuten Windowsit aina ennenkin on pelanneet, eli sovelluksia voi asentaa mistä lystää.

Mitä asennuksen poistoon tulee jos softaa ei listalta löydy niin onhan sitten se manuaalinen poistotapa, jota en kyllä suosittele, joskus olen vanhempien Windowsien kanssa sen tehnyt. Eli poistaa tylysti ohjelman hakemiston sisältöineen ja sen jälkeen rekisterieditorilla etsii joka ikisen maininnan ko. sovelluksesta ja poistaa ne kohdat missä se mainitaan. Tällä sitten voi saada TODELLA helposti koneen totaalisen sekaisin jos ei tiedä mitä tekee. En suosittele. Vähän kuin Ubuntun kanssa poistelisi tavaraa ohi pakettienhallinnan vaan iloisesti sudo rm yhdistelmällä.

fossiili:

--- Lainaus käyttäjältä: salai - 20.08.19 - klo:22.28 ---Mulla on Epson XP-247.
Kokeilin liittää sen äsken usb-johdolla (vanhaan hitaaseen) äskettäin asennettuun ja tänään päivitettyyn Windows 10 pro -koneeseen, jossa ei ollut asennettuna mitään ylimääräräistä - toki nettiin liitetty. Windows haki tulostimeen ajurit ja se oli heti käyttövalmis. Samaten skannaus toimi ilman lisätoimenpiteitä.
Ei nykyään Windows 10 tarvitse yleensä mitään CD:ltä asennettavia ajureita. ----

--- Lainaus päättyy ---

KIITOS! Sitä cd/dvd-levyä ei todellakaan tarvita. Windows haki ihan pyytämättä ajurin tulostimelle. Minä tyhmä tyrkytin levyä tarpeettomasti.

Kiitos  :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta