Kirjoittaja Aihe: HP:n hplip asennus pysähtyy riippuvuuksien lataukseen  (Luettu 1412 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
HP:n hplip asennus pysähtyy riippuvuuksien lataukseen, koska ohjelma väittää tarvitsevansa internet yhteyden, vaikka internetyhteys on päällä. Käytin automaattista asennusta, jota olen käyttänyt jo vuosikausia Ubuntun ja Kubuntun eri versioissa. Nyt minulla on kde Neon ja plasma 5.16.4, joka pohjaa Ubuntu 18.04:n. Käyttöjärjestelmän versio on 4.18.0-25 generic infokeskuksen mukaan.

Muuten siis langaton verkkoni toimii normaalisti. Vain hpli valittaa. Windowsissa käytetään samaa verkkoa ja tulostus toimii.


Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: HP:n hplip asennus pysähtyy riippuvuuksien lataukseen
« Vastaus #2 : 04.08.19 - klo:12.05 »
Ilmeisesti joudun odottamaan, että Ubuntu korjaa päivityspalvelimensa. Vai voiko ongelma johtua siitä, että minulla on uusi Neon, joka ymmärtääkseni käyttää kuitenkin pohjana Ubuntu 18.04 päivitysversiota?

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: HP:n hplip asennus pysähtyy riippuvuuksien lataukseen
« Vastaus #3 : 04.08.19 - klo:14.21 »
Ilmeisesti joudun odottamaan, että Ubuntu korjaa päivityspalvelimensa. Vai voiko ongelma johtua siitä, että minulla on uusi Neon, joka ymmärtääkseni käyttää kuitenkin pohjana Ubuntu 18.04 päivitysversiota?

Toimiiko mikään päivitys?
Koodia: [Valitse]
sudo apt update

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: HP:n hplip asennus pysähtyy riippuvuuksien lataukseen
« Vastaus #4 : 04.08.19 - klo:18.58 »
Kaikki päivitykset toimi lukuun ottamatta hplip asennusta, joka tilttasi ladattaessa rippuvuuksia. Tänään koneeni tilttasi kokonaan enkä pystynyt sammauttamaan enkä kirjautumaan ulos valikosta. Avasin yhtä vanhemman version ja nyt tuntuu kaikki toimivan. Täytyy ilmeisesti toistaiseksi varoa päivityksiä. Teen tästä vielä uuden aiheen, sillä koko järjestelmän kaatuminen päivityksen jälkeen on ehkä vakavampi ongelma.