Ubuntun käyttö > Vaihtoehtoiset työpöytäympäristöt

Dolphinin perusvalikko irtosi ohjelmasta ja meni erilleen ylös (RATKAISTU)

(1/3) > >>

Pontus12:
Dolphinin perusvalikko irtosi ohjelmasta ja meni erilleen ylös. Nyt se peittää suuren osan yläpaneelia. Miten valikon saa takaisin kiinnitetyksi itse ohjelmaan.? Muistan että joku vuosi sitten tästä käytiin kovaa keskustelua ja  Ubuntu palautti valikon kiinni omaan tiedostoselaimeensa. Nyt Nautiluksen eli Files ohjelman valikko oli myös irti. Olen ilmeisesti vahingossa hakiessani jotain asetusta onnistunut siirtämään valikon erilleen. Voisiko joku neuvoa, miten sen saisi takaisin?

mpiso:
En ole kokeilut, mutta ainakin tuollainen sivu löytyi hakusanoilla ”Global Menu”. Olisiko tästä kysymys?

Poistin vanhentuneen linkin.

Pontus12:
Valitettavasti minun järjestelmäni on erilainen, enkä voinut toteuttaa sivulla annetuja neuvoja. Mielestäni kysymys on koko järjestelmän mittainesta asetuksesta, sillä ei ainoastaan Dolphinin valikot vaan kaikkien ohjelmaikkunoiden valikot peitävät yläpaneelista valtaosan. Kun klikkaan ohjelman pieneksi alapalkkiin, niin valikko häviää yläpalkista tai sen päältä. Kyseinen piirre oli yhden Ubuntu version "neronleimaus", mutta sitten se sai niin paljon kritiikkiä osakseen, että se poistettiin muistaakseni jo seuraavasta versiosta.

nm:

--- Lainaus käyttäjältä: Pontus12 - 20.06.19 - klo:19.42 ---Valitettavasti minun järjestelmäni on erilainen, enkä voinut toteuttaa sivulla annetuja neuvoja. Mielestäni kysymys on koko järjestelmän mittainesta asetuksesta, sillä ei ainoastaan Dolphinin valikot vaan kaikkien ohjelmaikkunoiden valikot peitävät yläpaneelista valtaosan. Kun klikkaan ohjelman pieneksi alapalkkiin, niin valikko häviää yläpalkista tai sen päältä.
--- Lainaus päättyy ---

Kuulostaa kyllä juuri mpison mainitsemalta globaalilta valikolta. Tässä video toiminnosta: https://www.youtube.com/watch?v=Tqt9iotv7y8

Luultavasti uusimmissa Plasman versioissa globaali valikko on aiempaa helpompi kytkeä päälle, ja olet varmaankin ottanut sen vahingossa käyttöön. Ehkäpä joku osaa neuvoa tarkemmin, missä asetus sijaitsee...



--- Lainaus käyttäjältä: Pontus12 - 20.06.19 - klo:19.42 ---Kyseinen piirre oli yhden Ubuntu version "neronleimaus", mutta sitten se sai niin paljon kritiikkiä osakseen, että se poistettiin muistaakseni jo seuraavasta versiosta.

--- Lainaus päättyy ---

Globaali valikko on Unity-työpöydän vakio-ominaisuus, ja Unity oli käytössä Ubuntu 11.04:stä Ubuntu 17.04:ään. Valikon toimintaperiaate mukailee Applen käyttöjärjestelmiä.

SuperOscar:

--- Lainaus käyttäjältä: nm - 21.06.19 - klo:00.36 ---Luultavasti uusimmissa Plasman versioissa globaali valikko on aiempaa helpompi kytkeä päälle, ja olet varmaankin ottanut sen vahingossa käyttöön. Ehkäpä joku osaa neuvoa tarkemmin, missä asetus sijaitsee...
--- Lainaus päättyy ---

En osaa ottaa kantaa siihen, onko asetuksen sijaintia muutettu; minulla olevassa Plasman versiossa (5.12.8 ) koko asetusta ei edes ole.

Guuglaamalla löytyi tieto, että asetus sijaitsisi kohdassa Järjestelmäasetukset → Sovellusten tyyli → Elementtien tyyli → Hienosäätö, mutta muistaakseni siellä olevan ruudun ruksittaminenkaan ei pelkästään riittänyt: piti myös erikseen käydä kiskomassa valikkosovelma työpöydälle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta