Muut alueet > Yleistä keskustelua

Käytetty pöytäkone esim. Taitonetistä tai muualta. [RATKAISTU ]

(1/4) > >>

epiphone:
Ostomania yrittää iskeä. Pitäisi saada ostaa käytetty, mutta kuitenkin suht iskukykyinen pöytäkone.

Minä en pelaa tietokoneella käytännössä ollenkaan. Mutta en haluaisi mitään nuhapumppuakaan.
Valokuvia minulla on paljon. Joten 2D kuvanlaatu saisi olla kuitenkin hyvä.

Sekä tietysti nettisurffailut ja toimisto-ohjelmien sujuva toiminta täytyy muistaa.
Windows ia en tarvitse. Asennan sitten itse jonkun Linux-distron mikä miellyttää.

Jos katsotaan tuota tämänhetkistä Taitonetin tarjontaa pöytäkoneista. Niin mikä lienee minun seuraava kone? Muistia sais olla vähintään se 8 gt. Riittääkö se? Entäs näytönohjain, kannattaako satsata tehokkaampaan, jos ajatellaan useamman vuoden tähtäimellä. Ssd-levyä en mielestäni tarvitse. Mutta tilaa kovalevyllä saisi olla vähintään 500 gt.

Budjetti joustaakin, mutta ei kone kovin kalliskaan saisi olla.

Mielipiteitä kehiin?

AimoE:
Voi olla että pöytäkoneen valinnassa prosessori ja näytönohjain painaa eniten, mutta muitakin ominaisuuksia koneella saisi olla. Itselläni on kokemusta vain läppäreistä, ja minua kiinnostaa aina että myöskin liitännät pysyisivät käyttökelpoisina. Täytyykin kysyä teiltä koneen kasaajilta että mitkä komponentit seuraavista voi päytäkoneeseen vaihtaa mielen mukaan, ja mitkä ovat aina riippuvia emolevystä tms. eli missä näistä sitoutuu pitkäksi aikaa: USB, HDMI/DisplayPort, HDD/SDD-kytkentätavat, sekä WLAN/Bluetooth.

Käsittääkseni tällä hetkellä minimiversioita ovat
USB: 3.x (mutta joku USB2-porttikin saa olla mukana)
HDMI: 1.4(b); kotikäytössä isommilla ei ole merkitystä, ainakaan jos ei pelaa
WLAN: 802.11n (eli Wi-Fi 4)
Bluetooth: 4.1

Muista en tiedä mikä olisi se minimi jonka alle ei kannata nyt mennä.

jarmala:

--- Lainaus käyttäjältä: epiphone - 25.05.19 - klo:20.12 ---Minä en pelaa tietokoneella käytännössä ollenkaan.
Muistia sais olla vähintään se 8 gt. Riittääkö se? Entäs näytönohjain, kannattaako satsata tehokkaampaan, jos ajatellaan useamman vuoden tähtäimellä. Ssd-levyä en mielestäni tarvitse. Mutta tilaa kovalevyllä saisi olla vähintään 500 gt.

--- Lainaus päättyy ---

Minäkään en pelaa, joten näytönohjaimeksi kelpaa melkein mikä tahansa = halpa tai prosessoriin integroitu, niin kuin minulla: Xeon E3-1245 V2:ssa on Intelin i915, joka on minulle täysin riittävä. Jos ihan uutta ostaisi, niin Ryzen 5 2400G voisi iskeä...

Koneessani on muistia 8 GT, joka riittää oikein hyvin, jos ei käytä Gnomea, joka vuotaa muistia... siis Gnome panel...

SSD-levyn tarvitset päinvastoin kuin itse kuvittelet. Se tekee koneesta mukavan nopean käänteissään, kun asentaa systeemiosiot SSD.lle. Myös useasti käytetyt /home -kansion osat kannattaa olla SSD:llä. Nimimerkki kokemusta on... Isot fileet, kuten leffat, kannattaa tuupata jollekin suurelle halvalle pyörivälle limpulle.

epiphone:
Jos ja kun kyseessä olisi sff-mallinen kotelo, niin sinne ei taida saada asennettua kuin yhden kovon. Olenko oikeassa? Ja nuo tämänhetkiset SSD-levyt ovat kyllä liian pieniä käyttööni.


mrl586:

--- Lainaus käyttäjältä: epiphone - 25.05.19 - klo:22.04 ---Ja nuo tämänhetkiset SSD-levyt ovat kyllä liian pieniä käyttööni.

--- Lainaus päättyy ---
Saa myös terasena tai suurempana.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta