Kirjoittaja Aihe: Kubuntu 18.04 ja plasmavirhe (RATKAISTU)  (Luettu 3039 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kubuntu 18.04 ja plasmavirhe (RATKAISTU)
« : 04.01.19 - klo:11.48 »
Yritin hakea tältä palstalta plasmaa tai plasmavirhettä, mutta ei löytynyt. Minulla on Kubuntu 18.04 ja se ont oiminut tähän asti melko hyvin. Käytössäni on kolme aktiviteettia. Videoaktiviteetissa yritin siirtää yhtä kuvaketta ja Kubuntu hyytyi. Ilmoitus oli "plasmavirhe". Käynnistin koneen moneen kertaan enkä aina edes muista, mistä syystä plasmavirhe tuli. Joka tapauksessa aikaisemmin tällaista ei ole sattunut.
Olen tehnyt kaikki päivitykset, mitä Kubuntu on tarjonnut. Jumittumista on kuitenkin jatkunut jo monta päivää siitäkin huolimatta, että olen käynnistänyt koneen monta kertaa. Kiusallinen juttu! Mitä asialle voisi tehdä?
« Viimeksi muokattu: 12.01.19 - klo:15.47 kirjoittanut Pontus12 »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Kubuntu 18.04 ja plasmavirhe
« Vastaus #1 : 04.01.19 - klo:11.52 »
Greppasin pikaisesti Plasman käännöstiedostot läpi, enkä löytänyt muuta ”plasmavirheeseen” viittaavaa kuin ”Plasma-selaintegrointivirhe”, mistä nyt ei varmaankaan ole kyse. Virheilmoitus voi tosin tulla muualtakin kuin Plasmasta.

Tarkka virheilmoitus auttaisi.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Kubuntu 18.04 ja plasmavirhe
« Vastaus #2 : 04.01.19 - klo:12.36 »
Yritin hakea tältä palstalta plasmaa tai plasmavirhettä, mutta ei löytynyt. Minulla on Kubuntu 18.04 ja se ont oiminut tähän asti melko hyvin. Käytössäni on kolme aktiviteettia. Videoaktiviteetissa yritin siirtää yhtä kuvaketta ja Kubuntu hyytyi. Ilmoitus oli "plasmavirhe". Käynnistin koneen moneen kertaan enkä aina edes muista, mistä syystä plasmavirhe tuli. Joka tapauksessa aikaisemmin tällaista ei ole sattunut.
Olen tehnyt kaikki päivitykset, mitä Kubuntu on tarjonnut. Jumittumista on kuitenkin jatkunut jo monta päivää siitäkin huolimatta, että olen käynnistänyt koneen monta kertaa. Kiusallinen juttu! Mitä asialle voisi tehdä?

Kokeile kirjautua ulos ja takasin sisään. Häviääkö virhe?
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kubuntu 18.04 ja plasmavirhe
« Vastaus #3 : 04.01.19 - klo:17.01 »
Kokeilin uloskirjautumista jo useamman kerran, eikä se auttanut. Kysymys on työpöydälle tekemistäni kuvakkeista, joilla käynnistän ohjelman tai tiedostohakemiston. Olen tehnyt kolme aktiviteettia ja jokaisessa on eri ohjelmat kuvakkeina. Tietysti  paneelissa on myös yleisiä ohjelmia. Dropboxin synkkaaminen takertelee myös pahasti. Eli jotain minulla on pielessä.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Kubuntu 18.04 ja plasmavirhe (RATKAISTU)
« Vastaus #4 : 30.04.19 - klo:03.15 »
KDE Neon ratkaisee monet KDE Plasma -työpöytäympäristön pulmat, joita ei ole vielä Kubuntussa ratkaistu.