Kirjoittaja Aihe: Kubuntu 18.04 hukkasi kiinteän ja langattoman internetin jälleen.(RATKAISTU)  (Luettu 7697 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Sisäinen verkko rakennettiin alunperin suoraa laajakaistayhteyttä varten. Ja yhteyksien nopeusten oli tarkoitus kasvaa niin kuin ne ovatkin kasvaneet. Meille ei kuitenkaan saanut nopeaa yhteyttä ja 4G oli nopeampi ja halvempi kuin tänne saatu laajakaistayhteys. Kuvittelin vielä mahdollisuutta naapureiden kanssa saada valokaapeliyhteys tänne, mutta se ei ole toistaiseksi onnistunut.

Nyt kuitenkin huomasin, että kiinteän verkon ongelmat taitavat johtua omista kyytkennöistäni. Kirjakaapin takana kulkenut kaapeli oli lähtenyt irti. Iso homma laittaa se paikoilleen ja mahdollisesti vielä vaihtaa. Kuvittelin kirjoittavassa koneessani olevan molemmat yhteydet, mutta ilmeisesti se toimi vain wifillä. Ja luultavasti niin teki myös Windows. Olen pahoillani, että olen toddennäköisesti antanut siis väärää tietoa. Kirjoitan uudelleen, kun saan verkon korjattua. Olen saanut kiinteän verkon osittain korjattua. Vika oli joissakin kaapeleissa. Osa on vieläkin vanhoja, eivätkä toimi. Ongelma ei kuitenkaan ole Kubuntun. Päätän omalta osaltani keskustelun tähän. Kiitos neuvoista. Ne olivat hyödyllisiä joka tapauksessa.
« Viimeksi muokattu: 14.03.19 - klo:14.50 kirjoittanut Pontus12 »