Kirjoittaja Aihe: Millä komennolla saan selville paketit jotka on asennettu tietystä PPA:sta?  (Luettu 1229 kertaa)

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Olen joskus kokeillut jotain pakettia joka vaati yhden PPA:n käyttöönoton. Kokeilu muistaakseni epäonnistui, ja olin siinä uskossa että myöskin PPA oli poistettu käytöstä. Tänään kuitenkin Ohjelmistopäivitykset antoi siitä varoituksia ja virheitä. Otin sen heti pois käytöstä, mutta nyt haluaisin tarkostaa onko minulla sieltä kumminkin asennettuna joku paketti jonka olen unohtanut. En vaan keksi millä komennolla sen tarkistaisin. PPA on GetDeb, joka on niin iso, etten pysty sitä koluamaan läpi sen omalta sivustolta, vaan omalta koneelta pitäisi tarkistaa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Getdebin pakettien versionumerossa taitaa olla aina merkkijono ~getdeb, joten ne löytyvät vaikka greppaamalla dpkg:n pakettilistausta:

Koodia: [Valitse]
dpkg -l | grep getdeb
Yleisesti PPA:t ja muut lähteet voi poistaa siististi ppa-purge-ohjelmalla. Se korvaa poistettavasta lähteestä asennetut paketit muilla saatavilla olevilla versioilla tai poistaa ne kokonaan.

https://blog.simos.info/how-to-completely-remove-a-third-party-repository-from-ubuntu/

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Kiitos vinkeistä. dpkg ei löytänyt yhtään pakettia, mutta yhteys PPA:han on edelleen poikki, joten ppa-purge kaatuu siihen että se yritttää update-operaatiota.