Kirjoittaja Aihe: Kubuntun aktiviteetit ja ohjelmaikoonit (RATKAISTU)  (Luettu 2190 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2404
    • Profiili
Miten saan esimekiksi multimedia aktiviteettiin tallennettua linkit tai ikonit ohjelmaan niin, että ne näkyvät vain kyseisen aktiviteetin työpöydällä? Nyt en enää saa ikoneja toimimaan niin, vaan ne näkyvät muidenkin aktiviteettien työpöydillä.
« Viimeksi muokattu: 24.02.19 - klo:14.46 kirjoittanut Pontus12 »

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: Kubuntun aktiviteetit ja ohjelmaikoonit
« Vastaus #1 : 21.02.19 - klo:18.38 »
Minulla ei vielä ole Kubuntu 18.04 versiota ja ihmetelen onko tilanne taas muuttunut. Alla noin puolenvuoden ikäinen viestisi.

https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=53590.msg410149#msg410149

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16245
    • Profiili
Vs: Kubuntun aktiviteetit ja ohjelmaikoonit
« Vastaus #2 : 21.02.19 - klo:19.05 »
Minulla ei vielä ole Kubuntu 18.04 versiota ja ihmetelen onko tilanne taas muuttunut. Alla noin puolenvuoden ikäinen viestisi.

https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=53590.msg410149#msg410149

Jep, olin juuri linkkaamassa samaan viestiin. :)

@Pontus12: Kannattanee hakea vastauksia ensin omasta viestihistoriasta. Aika usein ratkaisu on siellä muutaman viikon tai kuukauden takana.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2404
    • Profiili
Vs: Kubuntun aktiviteetit ja ohjelmaikoonit
« Vastaus #3 : 21.02.19 - klo:21.18 »
Sieltähän se vastaus löytyi. Jotenkin kadotin sen välillä. Kun tallennan kuvakkeen määrätyn aktiviteetin työpöydälle (desktop), niin se ei näy muissa aktiviteeteissa. Jostain syystä, kun linkitin ohjelman määrätyn aktiviteetin työpöydälle, se ilmestyi kaikkiin aktiviteetteihin. Miksi niin on, en ymmärrä, mutta pääasia on, että tietyt ohjelmat ovat nyt heti käsillä niille suunnitelluissa aktiviteeteissa kuten minulla esim. Kuva tai Multimedia tai toimisto.

Toinen mielenkiintoinen piirre aktiviteeteissa on niiden sammuttaminen, kun ohjelmat ovat auki. Silloin ne eivät vie muistia ja myöhemmin voi palata siihen mihin jäi. Kolmas piirre on joku photo alusta, johon voi tallentaa kai tiedostoja että ohjelmia. Katselin opetusvideota siitä, mutta sitä en onnistunut rakentamaan.

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: Kubuntun aktiviteetit ja ohjelmaikoonit
« Vastaus #4 : 22.02.19 - klo:12.45 »
Kokeilin vielä käynnistää Kubuntu 18.04:n tikulta. Toiminta on hiukan muuttunut versiosta 16.04.

Kun kuvake halutan näkyvän vain siinä aktiviteetissa, mihin se tuodaan, pitää se tuoda nimenomaan kuvakkeena. Lisäksi sovelmien lukitus pitää olla pois päältä. Jos lukitus on päällä, ei ”kuvake” vaihtoehtoa edes näytetä.

Jos valitsee ”linkitä tähän” tai ”kopioi tähän” näkyvät ne kaikissa aktiviteeteissa. Ellei halua kikkailla eri nimisillä työpöytäkansioilla.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2404
    • Profiili
Vs: Kubuntun aktiviteetit ja ohjelmaikoonit
« Vastaus #5 : 24.02.19 - klo:14.45 »
Kuvakkeena tallentamisen löysin, kuten kirjoitinkin, mutta tätä fotoalustaa en saanut toimimaan. Luultavasti se on sovelmissa, mutta en usko tarvitsevani sellaista. Joten eiköhän tämä ole ainakin minun kohdaltani jo ratkaistu.