Kirjoittaja Aihe: Kontaktin kalenteri ei synkronoi kaikkia tapahtumia Googleen  (Luettu 3797 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kontaktin kalenteri ei synkronoi kaikkia tapahtumia Googlen kalenterioin edes samassa tietokoneessa, ei myöskään puhelimeen. Tai se synkronoi, mutta ei kaikkia tapahtumia. Jostain syystä se vieroksuu myös koko päivän kestäviä tapahtumia. Mitä pitäisi tehdä?

Jos Kontactin kalenteri ei synkronoi kaikkia tapahtumia, en uskallaenää käyttää sitä. Pitääkö tyytyä silloin vain selaimessa olevaan Googlen kalenteriin? Vai onko minulta jäänyt huomaamatta joku tärkeä asetus Kontaktissa?

Tarkoitukseni on asentaa Neon  pikkuläppäriini, mutta matkallani Moskovaan laitoin siihen varmuuden vuoksi biossalasanan ja ilmeisesti näppäilin sen väärin tai sitten vain kerta kaikkiaan unohdin sen. Nyt tarkoitukseni on pytää jostain pienestä tietokoneliikkeestä apua, että irrottaisivat patterin tai jupperin, kumpi siinä nyt onkaan. Lenovosta putoilevat ruuvit muutoinkin ja minulla on sen verran kömpelöt sormet, että en uskalla tehdä sitä itse. Pöytäkoneessa olisin vielä uskaltanut. Sitten voin asentaa Neonin.
« Viimeksi muokattu: 06.02.19 - klo:17.57 kirjoittanut Pontus12 »

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Ainakin Thunderbirdin kalenterissa on mahdollista käyttää eri kalentereita eri tapahtumille.
Onko käyttämässäsi softassa sama mahdollisuus? Ja jos on, niin ovatko kaikki merkintäsi merkitty googlen kalenteriin?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Kontactin kalenterin pitäisi synkronoida kaikki tapahtumat ja suuren osan se onkin synkronoinut, mutta ei kaikkia. Jos kalenteri ei synkronoi kaikkia tapahtumia, ei siihen voi luottaa. Se on silloin hyödytön. Käytän Android puhelinta myös ja olen siihenkin asentanut googlen kalenterin. Onko vika Googlessa vai  Kontactissa?
« Viimeksi muokattu: 05.02.19 - klo:17.04 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Katselin vanhaa Kontactin synkronointikysymystä, johon en koskaan saanut vastausta. Taitaa olla sama juttu tämänkin kanssa. Olisi kuitenkin hyvä tietää, toimiiko Kontactin synkronoiminen Googlen kalenterin kanssa muilla käyttäjillä? Minulla on ongelma siinä, että se ei synkronoi aina. Jos tapahtuma on koko päivä, synkka ei toimi. Ei myöskään, kun laitoin monta tuntia kestävän tapahtuman.
Sen sijaan, kun laitan tapahtuman googlen kalenterissa, niin se näkyy Kontactissa. Tehtävät, jotka laitan Kontactissa, saan näkyviin Googlen kalenterissa.

Jos jollakin toimii synkronointi Kontactista Googlen kalenteriin koko päivän tapahtumissa ja 12 tunnin tapahtumissa, niin kertokaa, mitä asetuksia silloin tarvitaan? Tämä on minulle iso juttu, sillä ellen saa kalenteria toimimaan molempiin suuntiin, minun on luovuttava Kontactista, joka on muuten erittäin hyvä ohjelma.
« Viimeksi muokattu: 05.02.19 - klo:22.50 kirjoittanut Pontus12 »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Olisi kuitenkin hyvä tietää, toimiiko Kontactin synkronoiminen Googlen kalenterin kanssa muilla käyttäjillä?

Niin kuin sanottu, minullakin joskus toimii, joskus ei. En ole keksinyt mitään sääntöä. Nyt taas muutettuani yhden merkinnän aikaa päivitys ei kulkeutunut Googleen päin. Tehtyäni saman muutoksen puhelimessa se kyllä näkyi Kontactissakin – tietysti kahdesti: toinen oli Kontactissa tehty muutos ja toinen puhelimessa.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Onkohan kukaan tehnyt virheilmoitusta tästä ongelmasta. Kuvittelisin että ainakin Kontactin kehittäjät yrittäisivät löytää siihen ratkaisun. Minä en osaa tämän kummempaa ilmoitusta tehdä, kuin mitä nyt olen kertonut. Jos muistan oikein Thunderbirdin kalenterissa ei ollut ongelmia.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Koko päivän tapahtumien synkkausongelmasta on ainakin tällainen bugiraportti auki: https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=389002

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Minun tilanteeseeni ei vaikutytanut muutos katselutilassa esim. viikosta päivään ja takaisin. Luin linkin tiedot läpi, mutta mistä saan selville, mikä kde ja/tai plasmaversio minulla on? Lohduttavaa oli huomata, että ongelma ei kokonaan johdu minun osaamattomuudestani.
Kubuntu tarjosi uusia päivityksiä ja annoin sen päivittään. Ilmoituksen mukaan järjestelmä on nyt ajan atysalla.
Käynnistän koneen vielä uudelleen ja katson tuottiko päivitys muutoksia symkronointiin.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
mutta mistä saan selville, mikä kde ja/tai plasmaversio minulla on?

Alt+F2 ja kinfocenter
tai aukeaa se Konsolestakin.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Minulla on
Kde Plasma-versio 5.12.7
Kde Frameworks -versio 5.44.0
Qt -versio 5.9.5
Käyttöjärjestelmän versio 4.15.0-45 tyyppi 64-bittinen

Bugiraportissa puhutaan mielestäni vanhemmista versioista.
Tehtävien synkronointi minulla toimii tietokoneessa Chromen Googlen kalenterissa, mutta kännykän (Android, Huawei P10) tehtävät eivät näy. Googlella oli joki erityinen kännykkäsofta Todoist, mutta se ei näytä kalenterissa eivätkä kontactiin tekemäni tehtävät näkyneet siinä. Tietääkö kukaan, onko Androidille kalenterisoftaa, joka näyttäisi myös tehtävät kalenterissa. Yleisesti ottaen katselen tehtävät työpöydälläni tai matkaläppäristäni, jossa ne näkyvät. Kierrän kokopäivätapahtumat tekemällä niistä tehtäviä, jolloin saan ne näkyviin Chromessa. Se ei silti auttanut kännykässäni, sillä en saanut kalenteria siinä näkyviin, vaan se halusi asentaa uuden kalenteriohjelman eikä sekään muuttanut tilannetta.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kontaktin kalenteri ei synkronoi kaikkia tapahtumia Googleen
« Vastaus #10 : 06.02.19 - klo:12.01 »
Minulla on
Kde Plasma-versio 5.12.7
Kde Frameworks -versio 5.44.0
Qt -versio 5.9.5
Käyttöjärjestelmän versio 4.15.0-45 tyyppi 64-bittinen

Bugiraportissa puhutaan mielestäni vanhemmista versioista.

Parissa kommentissa kerrottiin, että vika on korjattu Kontactin versiossa 5.9.0 ja uudemmissa, joka käsittääkseni tarkoittaa KDE Applicationsin versiota 18.08. Kubuntu 18.04:ssä on KDE Applications 17.12.3, eikä käyttämässäsi Kubuntu Updates -PPA:ssakaan näemmä ole uudempaa.

Sinullahan on muistaakseni projektina asentaa KDE Neon, joten sillä pääset kokeilemaan, auttaako päivitys uudempaan versioon.


Tehtävien synkronointi minulla toimii tietokoneessa Chromen Googlen kalenterissa, mutta kännykän (Android, Huawei P10) tehtävät eivät näy. Googlella oli joki erityinen kännykkäsofta Todoist, mutta se ei näytä kalenterissa eivätkä kontactiin tekemäni tehtävät näkyneet siinä. Tietääkö kukaan, onko Androidille kalenterisoftaa, joka näyttäisi myös tehtävät kalenterissa.

Huaweilla on varmaan oma kalenterisoftansa, joka ei sitten kaikilta osin toimi täydellisesti? Asenna sen sijaan Google Calendar: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.calendar&hl=en_US
« Viimeksi muokattu: 06.02.19 - klo:12.37 kirjoittanut nm »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kontaktin kalenteri ei synkronoi kaikkia tapahtumia Googleen
« Vastaus #11 : 06.02.19 - klo:17.50 »
Minulla on juuri tuo Googlen kalenterisofta tietokoneessani eikä se synkronoi tehtäviä, jos ne on tehty Kontactissa. Chromessa kalenterin asetuksissa voi kruksata tehtävät, jolloin ne tulevat näkyviin. Kännykän sovelluksessa en löytänyt sellaista ominaisuutta.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kontaktin kalenteri ei synkronoi kaikkia tapahtumia Googleen
« Vastaus #12 : 06.02.19 - klo:18.09 »
Minulla on juuri tuo Googlen kalenterisofta tietokoneessani eikä se synkronoi tehtäviä, jos ne on tehty Kontactissa.

Aika varmasti Kontactin bugi. Tuolta aiemmin linkittämältäni KDE:n bugisivustolta voi itsekin etsiä aiemmin raportoituja ongelmia.


Chromessa kalenterin asetuksissa voi kruksata tehtävät, jolloin ne tulevat näkyviin. Kännykän sovelluksessa en löytänyt sellaista ominaisuutta.

Androidissa tarvitset nähtävästi Google Calendarin lisäksi Google Tasks -sovelluksen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.tasks&hl=fi

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kontaktin kalenteri ei synkronoi kaikkia tapahtumia Googleen
« Vastaus #13 : 07.02.19 - klo:16.44 »
Latasin Google taskin ja se kyllä näyttää tietokoneella olevassa Googlen kaleterissa Taskissa luodun tehtävän. Androidin kalenterissa ei tehtävä näy, muta näkyyhän se Taskissa. Kontactissa Taskisa luotu tehtävä on melkein piilossa viikkonäkymässä, sillä se on merkitty klo 1 yöllä kohdalle. Lista tietenkin toimii. Ehkäpä tuo aika on säädöstä kiinni. Ainakaan toistaiseksi en ole löytänyt, miten sitä voisi muuttaa.