Kirjoittaja Aihe: Kontact ei synkronoi Googlen kalenteria(RATKAISTU)  (Luettu 1345 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Jostain syystä Kontact ei enää synkronoi Googlen kalenteria Kubuntu 18.04 lts. Sen pitäisi synkronoida vähintään 5 min. välein, Muuten ohjelma toimii normaalisti. Harmillista!.Käsittääkseni sen pitäisi synkronoida. Tarkistin asian Chrome selaimessa  Googlen omassa kalenterisovelluksessa. Sama koskee Googlen kalenteria kännykässä. Huawei P10. Onkohan joku päivitys voinut muuttaa tilanteen.

Laitoin tämän myös edelliseen aiheeseen, mutta koska sen otsikko ei kertonut tästä ongelmasta, kirjoitin tämän erikseen. Googlen kanssa synkronoiva kalenteri on yksi tärkeimmistä ohjelmistani.

Onko muuten olemassa joku muu kalenteri Ubuntulle kuin Googlen, joka synkronoisi Android puhelimen kanssa?
« Viimeksi muokattu: 24.01.19 - klo:11.10 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kontact ei synkronoi Googlen kalenteria
« Vastaus #1 : 19.01.19 - klo:11.41 »
Kirjoitin että Kontact ei enää synkronoi Googlen kalenterin kanssa. Kyllä se synkronoi, kun huomasin, että työpäivän pituus ei voi olla vuorokausi. Laitoin aluksi työpäivän tai päivän, kuinka nyt haluaa sanoa, kestämään puolesta yöstä klo 0.0 - 23.59 eli seuraavaan puoleen yöhön, koska minun aikatauluni eivät ole koskaan noudattaneet normaaleja työaikoja. Silloin Kontact ei synkronoinut ja minä kirjoitin siitä tälle palstalle. Vähensin hieman työpäivän lopetusta, mutta sekään ei muuttanut asiaa. Kun laitoin sen kestämään 07.00 - 23.59, synkronointi alkoi toimia.

Varsinkin ennen esim. kuvauksissa yksittäinen työaika saattoi jakautua kahdenkin päivän kesken: esim. torstai 23.00 - perjantai 04.00. Siksi yritin ensin tehdä päivästä mahdollisimman pitkän. Matkat saattavat myös vaatia aikataulua, joka poikkeaa normaleista työajoista.

Se mitä ihmettelen edelleenkin on, etten saanut tammikuun 31.päivään merkintää koko päiväksi. Tai paremminkin sain sen kyllä Kontactiin, mutta se ei näkynyt muissan Googlen kalentereissa. Tehtävän saan näkymään myös Kontactin kalenterissa, mutta sekään ei synkronoidu Googlen Kalenterien kanssa. Siksi teen kalenteriin tehtävän, jolle annan jonkun ajan, niin saan sen näkyviin.

Saattaa hyvinkin olla, että jos osaisin käyttää paremmin Kontactia, nämä ongelmat katoaisivat, mutta voihan se olla myös virhe itse ohjelmassa tai sitten mainitsemiani ominaisuuksia eivät ohjelman tekijät ole pitäneet tärkeinä. Minä pärjäilen nykyiselläkin käytännöllä Kontactin kanssa, mutta kirjoitan näistä siksi, että osaavammat voisivat ehkä raportoida ohjelman kehittäjälle, jos he katsovat sen tarpeelliseksi.