Kirjoittaja Aihe: Kontact ja kalenterinäkymät palkissa (RATKAISTU)  (Luettu 2306 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Minä käytän Kontactin kalenterissa useimmiten viikko ja kuukausinäkymää. Jostain syystä en saa palkissa näkyviin molempia, vaan minun täytyy käyttää "Näytä" riippuvalikkoa, kun haluan vaihtaa näkymän. Sori, en tiedä, miksi riippuvalikkoa virallisesti kutsutaan. Ongelma on pieni ja johtuu todennäköisesti jostain tekemästäni säädöstä tutustuessani ohjelmaan. Nykyään pidän Kontactista erittäin paljon. Jos joku osaisi neuvoa, miten saisin kuukausinäkymän ja viikkonäkymän pysymään palkissa, olisi mukavaa, vainkka ongelma ei tosiaankaan ole suuri.
« Viimeksi muokattu: 19.01.19 - klo:11.21 kirjoittanut Pontus12 »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Kontact ja kalenterinäkymät palkissa
« Vastaus #1 : 15.01.19 - klo:21.25 »
Sori, en tiedä, miksi riippuvalikkoa virallisesti kutsutaan.

Ainakin Plasman suomennoksessa on käytetty pudotusvalikkoa.

Lainaus
Jos joku osaisi neuvoa, miten saisin kuukausinäkymän ja viikkonäkymän pysymään palkissa, olisi mukavaa, vainkka ongelma ei tosiaankaan ole suuri.

Tarkoitatko ”palkilla” tässä työkaluriviä? Eli tätä tässä kuvassa:

pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kontact ja kalenterinäkymät palkissa
« Vastaus #2 : 16.01.19 - klo:12.47 »
Kyllä tarkoitan työkaluriviä. En saa kuukausinäkymää ja viikko näkymää pysymään palkissa yhtäaikaa. Minulle ilmeni toinenkin ongelma koskien Kontactia ja se on iso ongelma. Googlen kalenteri ei synkronoi oikein tai ainakin hyvin pitkällä viiveellä. Se voi mahdollisesti johtua siitä, että jostain syystä minulla oli kaksi googlen kalenteria, vaikka minulla on vain yksi gmailosoite. Oikeastaan kolmaskin, joka käsittää syntymäpäivät ja vuosipäivät. Poistin toisen toisen, mutta se ei ole ainakaan toistaiseksi (noin 2 tuntia) vaikuttanut synkronointiin. Sen sijaan tehtävät eivät näy enää kalenterissa.
En ymmärrä, mistä ylimääräinen tili on siihen ilmestynyt, ellei silloin kun taistelin gmailkalenterin kanssa. Joka tapauksessa kyseistä tiliä ei näkynyt Googlessa. Kaikissa muissa laitteissani on vain googlen sähköpostiosoite, joka on ymmärtääkseni päätilini ja toistaiseksi ainoa.
« Viimeksi muokattu: 16.01.19 - klo:14.33 kirjoittanut Pontus12 »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3993
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Kontact ja kalenterinäkymät palkissa
« Vastaus #3 : 16.01.19 - klo:18.38 »
Kyllä tarkoitan työkaluriviä. En saa kuukausinäkymää ja viikko näkymää pysymään palkissa yhtäaikaa.

Millä tavalla olet yrittänyt, työkalurivin asetustenko kautta? Siis esim. hiiren oikea painike työkalurivillä → Muokkaa työkalurivejä…, jolloin tulee tämä ikkuna:



Jolleivat nuo asetukset pysy, voi olla, että ne jostain syystä nollautuvat – Kontact ei esimerkiksi sulkeudu oikein tms.

Lainaus
Minulle ilmeni toinenkin ongelma koskien Kontactia ja se on iso ongelma. Googlen kalenteri ei synkronoi oikein tai ainakin hyvin pitkällä viiveellä. Se voi mahdollisesti johtua siitä, että jostain syystä minulla oli kaksi googlen kalenteria,

Kun loit Google-tilin, valitsitko ruudun ”Päivitä aikavälein”? Siinähän päivitysväli on säädettävissä.

Tosin minullakin on kokemuksia, että joskus nimenomaan Google-tili, mahdollisesti muutkin etätilit, vain lakkaavat päivittymästä. Ainakin joskus jouduin poistamaan tilin Kontactista ja luomaan sen uudestaan saadakseni päivitykset taas toimimaan.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kontact ja kalenterinäkymät palkissa
« Vastaus #4 : 17.01.19 - klo:11.14 »
Gmail toimii minulla kuten ennenkin, mutta kalenteri ei synkronoi. Poistin tilit asetuksista Googlen tilin ja tein uudelleen, mutta se ei auttanut. Yritän vielä ja käynnistän koneen ennen sen luomista uudelleen. Minulla on näkymät vähän erilaiset kuin sinun kuvassasi, mutta uskon kyllä ymmärtäneeni ajatuksen. Palaan vielä asiaan.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kontact ja kalenterinäkymät palkissa
« Vastaus #5 : 17.01.19 - klo:12.04 »
Tehtävistä katosi ainakin viisi ja muutaman kalenterimerkinnän jouduin tekemään uudelleen, mutta muuten Kontact tuntui nyt synkronoivan Googlen kanssa. Kun tarkistin vähän m yöhemmin, niin ainakin yksi merkintä oli jäänyt synkronoimatta. Eli en vieläkään voi luottaa kalenteriin.

Aoitin toisen aiheen synkronoinnista. Joten en kirjoita siitä tähän enempää. Kontactin synkronointi Googlen kanssa ei toimi turvallisesti. Sääli, muuten niin monipuolinen ohjelma! Toisessa otsikossa kyselen neuvoja.
« Viimeksi muokattu: 17.01.19 - klo:16.05 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kontact ja kalenterinäkymät palkissa
« Vastaus #6 : 19.01.19 - klo:11.20 »
 Kiitos neuvoista, vaikka ne eivät tällä kertaa aivan auttaneet. Ilmeisesti minun pitää lukea kunnolla Kontactin ohjeet. Merkitsen aiheen ratkaistuksi.