Kirjoittaja Aihe: Libreoffice sekaisin kun kruksasi open-gl ja cl optiot (RATKAISTU)  (Luettu 3785 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Kuinka saisin palautettua Libreofficen Kubuntu 18.04. Writerin kursori näkyi vähän huonosti ja minä hölmö kruksasin asetuksin open-gl optiot ja vielä  open-cl optiot. Sen jälkeen Libre office meni aivan sekaisin. Mitään tolkullista tekstiä ei enää näytöllä näkynyt. Yritin poistaa sen ensin Discoverilla ja sitten Muonilla, mutta luultavasti sain sen entistä enemmän sekaisin. Käynnistin koneen recovery-modissa ja annoin sen korjata kaikki rikkinäiset paketit, muta sekään ei auttanut. Muut ohjelmat toimivat normaalisti paitsi Libreoffice.

Olisiko viisainta poistaa se kokonaan ja miten se parhaiten tapahtuu. Onko komento:
#
sudo apt-get remove libreoffice all
#
ja sitten asennus?
Erittäin kiusallista, sillä minulla on iso kirjoitustyö kesken. Voin kyllä vaihtaa konetta, ja  kopsata dropboxiin tähän hätääm tarvitsemani tiedostot ja jatkaa,  mutta tämä kone olisi kyllä saatava kuntoon mahdollisimman pian.
« Viimeksi muokattu: 07.11.18 - klo:17.09 kirjoittanut Pontus12 »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Libreoffice sekaisin kun kruksasi open-gl ja cl optiot
« Vastaus #1 : 07.11.18 - klo:16.56 »
Kuten aiemminkin on todettu, ohjelmien asetukset sijaitsevat kotihakemistossasi pisteellä alkavissa piilotiedostoissa/-kansioissa.
Sovelluksen poistamisella ja uudelleenasennuksella ei ole mitään vaikutusta näihin käyttäjäkohtaisiin asetustiedostoihin.

Siirrä syrjään asetushakemisto .config/libreoffice:

Koodia: [Valitse]
mv ~/.config/libreoffice ~/libreoffice-vanhat-asetukset

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Libreoffice sekaisin kun kruksasi open-gl ja cl optiot
« Vastaus #2 : 07.11.18 - klo:17.09 »
Kyllä minä jotenkin hämärästi muistan, että tuosta on puhuttu ennen, mutta minun tietopankkiini ei vain tahdo kaikki jäädä. Syynä on se, että olen kiinnostunut niin monista asioista ja ikääkin on jo yli seitse,ämnkymmentä.
Mutta neuvosi auttoi ja Libreoffice toimii ja voin jatkaa tällä koneella. Kiitos paljon sinulle.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Libreoffice sekaisin kun kruksasi open-gl ja cl optiot
« Vastaus #3 : 07.11.18 - klo:17.12 »
Kyllä minä jotenkin hämärästi muistan, että tuosta on puhuttu ennen, mutta minun tietopankkiini ei vain tahdo kaikki jäädä. Syynä on se, että olen kiinnostunut niin monista asioista ja ikääkin on jo yli seitse,ämnkymmentä.

Jep. Kertaus on opintojen äiti.  :)