Muut alueet > Yleistä keskustelua

Ubuntulle kannettava

(1/3) > >>

absolutisti:
Niin. Suunnitelmissa olisi kannettavan tietokoneen hankinta. Emännälle kevyeen käyttöön... surffailuun yms. ::)  Yhtenä valintakriteerinä on TV-out liitäntä, ja tietty hinta alle 700.-   Onko foorumilla läppärin käyttäjiä joilla olisi kokemusta ubuntun toimivuudesta kyseisenlaisessa koneessa.

muep:
Tuon hintaluokan läppäreitä taitaa olla aika paljon noissa liikkeissä silleen, että niitä voi ihan kokeilla pöytään kiinnitettyinä niitä koneita.

Voisit kohteliaasti mennä tällaiseen liikkeeseen ja kysyä, saisitko kokeilla käynnistää livecd:tä joissain koneissa. Selitä kohteliaasti ja selkeästi, mitä olet tekemässä ja miksi, niin luultavasti antavat sinun kokeilla, jos koneiden cd-asemiin vaan pääsee käsiksi.

Itse kävin kerran eräässä Mustassa Pörssissä kokeilemassa, oli oikein mukava myyjä siellä. Halusi itselleenkin livecd:n :)

Ainakin Fujitsu-Siemensin Amiloista on minulla kohtuuhyviä kokemuksia Ubuntun kanssa, mutta varmaan niidenkin sisuskalut vaihtelevat aika kovasti. Malleja kuitenkin löytyy kait aika edullisiakin.

Markus Valkeapää:
Minulla on Dell 700m Inspiron. Nayton resoluutiota lukuunottamatta laitteisto toimi heti asiallisesti asennuksen jalkeen. Koneen naytonohjain kuuluu Intelin "graphic chipset"  sarjaan 800 (muistaakseni) ja "915resolution" niminen ohjelma piti asentaa, jotta 12800x800 resoluution sai paalle. Jossain valissa olen saanut funktionappaimiin liitetyt kakkostoimintonappaimet pois paalta (aanenvoimakkuus CDkelkka auki jne.) vahingossa, mutta nekin toimivat aluksi ilman saatoja. Tai ehka osa piti valita, mutta siihen on oma graafinen pikkuohjelma. Virransaastotilasta heraaminen toimii, kuin myos XP:n pitaminen samalla kiintolevylla. Toissa on tulostin windows verkossa, jonta Ubuntu heti loysi. Ajuri on tosin vielakin asentamatta.
 
-Markus

Tomin:

--- Lainaus käyttäjältä: Markus - 21.09.06 - klo:20.30 ---Koneen naytonohjain kuuluu Intelin "graphic chipset"  sarjaan 800 (muistaakseni) ja "915resolution" niminen ohjelma piti asentaa, jotta 12800x800 resoluution sai paalle.

--- Lainaus päättyy ---

Huh!  :o 12800x800 reso  :o Tuo kelpaisi minullekkin paremmin kuin erittäin hyvin.  :D Mikä näyttö sitä tukee?  ::)  :D  ;D

ZenX:

--- Lainaus käyttäjältä: Tomppeli - 17.10.06 - klo:21.02 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Markus - 21.09.06 - klo:20.30 ---Koneen naytonohjain kuuluu Intelin "graphic chipset"  sarjaan 800 (muistaakseni) ja "915resolution" niminen ohjelma piti asentaa, jotta 12800x800 resoluution sai paalle.

--- Lainaus päättyy ---

Huh!  :o 12800x800 reso  :o Tuo kelpaisi minullekkin paremmin kuin erittäin hyvin.  :D Mikä näyttö sitä tukee?  ::)  :D  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Suurin osa uudenaikaisista kannettavista käyttää tuota resoa :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta