Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu]Mistä ohje VDR:n asennukseen Raspbianiin ?  (Luettu 3979 kertaa)

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2949
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 20.10.18 - klo:17.54 kirjoittanut kamara »

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4165
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Mistä ohje VDR:n asennukseen Raspbianiin ?
« Vastaus #1 : 20.10.18 - klo:17.05 »
Missä kohtaa tökkää?

edit: olethan laittanut tiedostoon /etc/default/vdr
Koodia: [Valitse]
ENABLED=1

Ja sitten Raspin reboot.
https://wiki.debian.org/VDR
« Viimeksi muokattu: 20.10.18 - klo:17.51 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2949
    • Profiili
Vs: Mistä ohje VDR:n asennukseen Raspbianiin ?
« Vastaus #2 : 20.10.18 - klo:17.54 »
Itse asiassa ohje taitaa toimiakin myös rasbianissa, mutta rasbianin tehot eivät taida riittää kunnolla HD:n lähettämiseen tai jostain muusta syystä streami pätkii, eikä HDkuvaa tule streamin läpi.

Normaali kuva tulee kyllä läpi.

No kuittaan tämän ratkaistuksi.

Onko joku muu yrittänyt laittaa rasbianiin useita virittimiä ?

Edit - HD:n pätkiminenkin johtui heikosta lähetyssignaalista. Se ei toimi ollenkaan normaalilla htpc:lläni.
« Viimeksi muokattu: 20.10.18 - klo:18.28 kirjoittanut kamara »

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: [Ratkaistu]Mistä ohje VDR:n asennukseen Raspbianiin ?
« Vastaus #3 : 21.10.18 - klo:13.38 »
vdr-sxfe itsellä tuottaa murheita. Olisi käyttöä lähetysten leikkaamisessa. Onko tuolle vaihtoehtoa?
Jos terra verkkoa vastaanotat on  lähetyssignaalin parantaminen antennista kiinni.
Itse olen kaapelissa ja kuva parantui kun vaihdoin Prisman piuhan parempaan - ulkokäyttöön
tarkoitettuun kaapeliin. Jos jakaa signaalia monelle ja vähänkin pitkän matkan jo kaapelilla
on merkitystä.

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2949
    • Profiili
Vs: [Ratkaistu]Mistä ohje VDR:n asennukseen Raspbianiin ?
« Vastaus #4 : 21.10.18 - klo:14.47 »
vdr-sxfe itsellä tuottaa murheita. Olisi käyttöä lähetysten leikkaamisessa. Onko tuolle vaihtoehtoa?
Jos terra verkkoa vastaanotat on  lähetyssignaalin parantaminen antennista kiinni.

Kaapelissa on kiinni.

Itse olen kaapelissa ja kuva parantui kun vaihdoin Prisman piuhan parempaan - ulkokäyttöön
tarkoitettuun kaapeliin. Jos jakaa signaalia monelle ja vähänkin pitkän matkan jo kaapelilla
on merkitystä.

Kyseisessä antennissa on viisi/seitsemän viritintä kiinni, joista neljä on htpc:ssä alakerrassa, johon on vedetty kaapeli yläkerrasta sähkömiehen toimin.

Varmaan kannattaisi htpc:n vieminen yläkertaan, jolloin tulisi n. 10 metriä lyhyempi kaapeli. Lisäbonuksena alakerran kaapelihässäkkä helpottuisi.

Mistäs olet ostanut tuon ulkokäyttöön tarkoitetun kaapelin ?

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: [Ratkaistu]Mistä ohje VDR:n asennukseen Raspbianiin ?
« Vastaus #5 : 21.10.18 - klo:16.34 »
Triopak on tässä lähellä. Myyjä antoi jonkun satelliittilautaseen tarkoitetun piuhan joka normaalia paksumpi ja häiriöt katosi. Tuosta jo monta vuotta. Signaali vaimenee kuitenkin ohuessa piuhassa. Kokeilisin ainakin vain yhtä viritintä lähellä rasiaa. Jos toimii niin virhe jossain piuhassa tai joku liitos vain karvan varassa. Itsellä auttoi piuhan vaihto. Liki satasen (kpl) PCI kortit ja piuha joku 3 eur tavaratalosta. Kun tein piuhan kunnon osista häisiö katosi. Nämä ovat aina mystisiä juttuja. Taloyhtiötä ei voinut haukkua kun putkiremontin yhteydessä uusittiin myös kaapelit ja tuli myös verkko lisäksi.