Kirjoittaja Aihe: Tukiaseman hankinta  (Luettu 2460 kertaa)

moonstone

• Vieras
Tukiaseman hankinta
« : 17.09.06 - klo:12.24 »
Hei,

Nintendo Wii on kohta täällä (8.12) ja laite liitetään internettiin langattomasti, joten ajattelin sitä ennen hommata kotiin tukiaseman ja tietokoneeseen pci-väylään wlan verkkokortin, jotta saadaan vehkeestä heti kaikki hyöty irti. Hintaluokka olisi vaikka tukiasema 60€ ja verkkokortti 30€

Kysymys kuuluukin:

1. Mikä tukiasema kannattaa hommata (tukiasemassa tulee olla nat ja palomuuriominaisuudet)
2. Mikä verkkokortti kannattaa hommata (avoimet ajurit, Ralink...?)

Toinen kysymys:

Onko tietomurron riski suurempi jos en käytä wep tai aes salausta? Riittääkö pelkkä mac-osoitteen perusteella tunnistuva yhteys koneen ja tukiaseman välillä ilman murtopelkoja?

Kolman kysymys:

Tietääkö kukaan mitään softaa jolla voisin kokeilla vakoilla tukiaseman ja tietokoneen välistä liikennettä ja kokeilla murtautua siihen?

Tuplanolla

• Käyttäjä
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Tukiaseman hankinta
« Vastaus #1 : 17.09.06 - klo:14.43 »
... tietokoneeseen pci-väylään wlan verkkokortin, jotta saadaan vehkeestä heti kaikki hyöty irti...
Ei sitä ehkä pöytäkoneeseen kannata laittaa kun normaali rj-45 toimii paremmin, luotettavammin ja nopeammin. Ei sitä pöytäkonettta varmaan siirrellä paljoa?
Turhaa säätöä vain sanon minä.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Melmacian

• Käyttäjä
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
« Vastaus #2 : 17.09.06 - klo:18.10 »
... tietokoneeseen pci-väylään wlan verkkokortin, jotta saadaan vehkeestä heti kaikki hyöty irti...
Ei sitä ehkä pöytäkoneeseen kannata laittaa kun normaali rj-45 toimii paremmin, luotettavammin ja nopeammin. Ei sitä pöytäkonettta varmaan siirrellä paljoa?
Mutta eikös tuossa ole ideana saada Nintendo Wii kommunikoimaan tietokoneen kanssa? Ja aloituspostauksesta päätellen Wii;ssä ei taida olla normi(RJ45) ethernet liitäntää?

Tuplanolla

• Käyttäjä
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
« Vastaus #3 : 18.09.06 - klo:16.17 »
Mutta eikös tuossa ole ideana saada Nintendo Wii kommunikoimaan tietokoneen kanssa? Ja aloituspostauksesta päätellen Wii;ssä ei taida olla normi(RJ45) ethernet liitäntää?
AIJAA!
Mä en oikein tollasistä wiistä tajua mitään :D
No saahan sen tietskarin varmaan kiinni rj-45 kaapelilla wlan boksiin kiinni?
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!