Kirjoittaja Aihe: [ RATKAISU ] Ubuntu 16.04 Mate 1.12.1 kaatuilee ja WiFi-menussa ei ole asemia  (Luettu 1772 kertaa)

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 815
    • Profiili
Ubuntu 16.04 Mate 1.12.1 on HP Probook 6550b Kingston SSD ja edelleenkin on ongelmana kaatumiset.
Aiemminkin on ollut tämä ongelma ja nyt tänään sama vika 3 kertaa ja joka päivä ja oikeastaan voisi sanoa, että DNA:n verkossa kaatuu, mutta ei Elisan verkossa.
print_req_error: I/O error, dev sda; sector 2048.
SMART-testi  Ok ! Lieneekö sopiva SSD:lle.
Tähän Ubuntuun on uudempi versio ja joku sanoi, et "Älä asenna vielä, vaan odota päivitystä 18.04 LTS:ään !"

Minulla on toisena koneena Lenovo T61 samalla Linux ohjelmalla ja SSD kuin on HP:ssa ja siinä ei ole ollut ongelmia, vaikkakin HP on suuren näytön takia pääkone harmeineen.

Voinko heittää ristiin SSD:t HP:ssa ja T61:ssa ?

Sit on edelleenkin ongelmana WiFi-menun taulu HP:ssa, jossa ei esiinny asemia ollenkaan:
https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=52774.msg404388#msg404388

Aloitusohjelmat: siellä on Verkko: " nm-applet "; jos tämän poistaa niin ei näy WiFi-menua ollenkaan oikealla yläpalkissa.
Sit olen lisännyt aloitusohjelmaan WiFi-asemat:  " service network-manager restart ", joka ei auta.

Olin Turussa ja velipojan mokkulassa Huawei E5377T Elisa ei tätä WiFi-menu ongelmaa ollut, mutta omassa Huawei E5377T DNA on tämä WiFi-asemien näkyminen vika.
Tietenkin asia korjaantuu aina käynnistämisen jälkeen CTRL/ALT T: "service network-manager restart"

Tällaisia havaintoja, vaikkakin ei aina ihan tarkkaa kirjanpitoa ongelmista, koska keskittyminen on "työssä" !
Muokkaa viestiä

* HP_kaatui_250618_.png (489.57 kilotavua, 500x500 - tarkasteltu 0 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 30.06.18 - klo:08.37 kirjoittanut jurkkie »

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 815
    • Profiili
Laitoin kuvan mukaisen lisäyksen  ja näyttäis toimivan. Wifi-asemat tulevat nyt näkyviin bootauksen jälkeen ja laitoin saman myös T61, jossa ko. homma on toiminut.
Kaatumiseen ei vielä ratkaisua, josko enään esiintyy ?

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 815
    • Profiili
Ei ole kaatuillut tämän korjauksen jälkeen !
Ja WiFi-menu toimii loistavasti bootaukksen jälkeenkin !