Ubuntun käyttö > Ubuntu mobiililaitteissa

Ubuntu tabletissa kokemuksia?

<< < (3/3)

tamrock:

--- Lainaus ---Kannattaa asentaa Touchegg, niin saa lisää toimintoja kosketuksiin.
--- Lainaus päättyy ---
Kiitti, pitääpäs jossain vaiheessa kokeilla  :)

Hajakenttä:

--- Lainaus ---Suurin osa Ubuntun ja monen muun Linux-jakelun "PC-sovelluksista" toimii kyllä täysin myös ARMilla.
--- Lainaus päättyy ---

Nyt olisi vaan keksittävä: kuinka tuo temppu tehdään? Siis miten asennetaan sovelluksia? Minulla on BQ 10 ja siinä Ubuntu Touch. Siinä on kyllä pääte, mutta en ole ksinyt komentoa, jolla jotain voisi asentaa. 'apt-get' ei kuulune käskykantaan :(

Satun asumaan sellaisessa montussa, että Ylen FM lähetys ei kanna tänne miltään pääasemalta, kun ollaan muutenkin lievealueella. Olen jo vuosia striimannut ääniradion ohjelmat netin yli vahvistimeen ja käyttänyt siihen miniläppäriä ja Ubuntua ja siinä VLC sovellusta tai Rytmilaatikko sovellusta. BQ olisi ihan joutava laite siihen tehtävään yli-ikäisen kannettavan seuraajaksi. Mikään Ubuntu Toch:in natiivisti saatavilla olevista sovelluksista ei sovi tähän tarkoitukseen. Edes selaimen yli soitettava Ylen lähetys ei soi kun tarvittavaa koodekkia ei ole, enkä osaa asentaa.

Rytmiboksi kai toisi riittävät koodekit tullessaan ja toimisi kevyesti. Kumpa vaan osaisi asentaa.  :(

nm:

--- Lainaus käyttäjältä: Hajakenttä - 16.06.18 - klo:14.45 ---
--- Lainaus ---Suurin osa Ubuntun ja monen muun Linux-jakelun "PC-sovelluksista" toimii kyllä täysin myös ARMilla.
--- Lainaus päättyy ---

Nyt olisi vaan keksittävä: kuinka tuo temppu tehdään? Siis miten asennetaan sovelluksia? Minulla on BQ 10 ja siinä Ubuntu Touch. Siinä on kyllä pääte, mutta en ole ksinyt komentoa, jolla jotain voisi asentaa. 'apt-get' ei kuulune käskykantaan :(
--- Lainaus päättyy ---

Ubuntu Touchissa pääsee varmaankin eteenpäin Libertinen avulla, mutta minulla ei ole noista laitteista mitään kokemusta.

Sanoisin, ettei Touchin kanssa kannata enää kauheasti taistella. Android sisään tablettiin niin alkaa löytyä sovelluksia. :)

spark:

--- Lainaus käyttäjältä: nm - 16.06.18 - klo:15.02 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Hajakenttä - 16.06.18 - klo:14.45 ---
--- Lainaus ---Suurin osa Ubuntun ja monen muun Linux-jakelun "PC-sovelluksista" toimii kyllä täysin myös ARMilla.
--- Lainaus päättyy ---

Nyt olisi vaan keksittävä: kuinka tuo temppu tehdään? Siis miten asennetaan sovelluksia? Minulla on BQ 10 ja siinä Ubuntu Touch. Siinä on kyllä pääte, mutta en ole ksinyt komentoa, jolla jotain voisi asentaa. 'apt-get' ei kuulune käskykantaan :(
--- Lainaus päättyy ---

Ubuntu Touchissa pääsee varmaankin eteenpäin Libertinen avulla, mutta minulla ei ole noista laitteista mitään kokemusta.

Sanoisin, ettei Touchin kanssa kannata enää kauheasti taistella. Android sisään tablettiin niin alkaa löytyä sovelluksia. :)

--- Lainaus päättyy ---

Siinä kun ei Androidikaan toimi kunnolla. Jostain ihmeen syystä eivät mm. ole ikinä saaneet Youtube videoita synkkaan siinä vehkeessä. BT ja Wifi temppuilee myöskin ja ohjelmat kaatuilee mystisesti, mutta ei usein. Nyt ei ole päivityksiäkään julkaistu puoleen vuoteen, joten lie BQ:n mielestä laite on EOL.

Aivan piakkoin kai tuo UBportsin 16.04 versiokin julkistetaan kun saavat bugit korjattua, joten sen kanssa on vielä toivoa ja siinä voi Anboxin kautta ajaa Android softia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta