Kirjoittaja Aihe: pahempi ongelma ylä ja sivupalkki puuttuu ?  (Luettu 8575 kertaa)

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: pahempi ongelma ylä ja sivupalkki puuttuu ?
« Vastaus #20 : 20.02.18 - klo:13.59 »
Minulla ainakin kaatuilee ja jäätyilee tämän päivityksen jälkeen tuo unity.

dmesg liitteenä.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: pahempi ongelma ylä ja sivupalkki puuttuu ?
« Vastaus #21 : 20.02.18 - klo:14.17 »
Minulla ainakin kaatuilee ja jäätyilee tämän päivityksen jälkeen tuo unity.

dmesg liitteenä.

Näyttää Nvidian ajurin ongelmalta. Kannattanee avata siitä uusi aihe.

ilu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 384
    • Profiili
Vs: pahempi ongelma ylä ja sivupalkki puuttuu ?
« Vastaus #22 : 21.02.18 - klo:22.49 »
Hei,

Minulla on sama ongelma. Eilen kone toimi vielä normaalisti ja ennen koneen sammuttamista asensin uudet päivitykset, joita oli tarjolla aika reilusti. Tänään kun käynnistin tietokoneen, ei ylä- ja sivupalkista ollut jälkeäkään   :-\
Edellä mainituista korjausvinkeistä ei ollut apua tilanteeseen. Kirjautumalla vieraana, palkit ja kuvakkeet näkyvät niin kuin kuulukin.
Tietokone on HP probook 4520s.

No nyt ainakin selvis mitä epäilinkin, päivitysten mukana tullut ongelma, no mä en enään ala 16.04 ubuntun kanssa leikkimään, nyt koneessa lubuntu ja ei mitään kaatuilua tai jäätymistä, mitä just mullakin tossa ubuntussa oli, katotaan kunhan tulee 18.04 viittiikö sitten kokeilla taas ubuntua uudestaan.

vili84

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: pahempi ongelma ylä ja sivupalkki puuttuu ?
« Vastaus #23 : 07.03.18 - klo:22.45 »
Hei, mullaki ilmesty tämä sama ongelma tänään kun käynnistin koneen eli sivu- ja yläpalkit puuttuu samoin kaikista ikkunoista (terminaali firefox) puuttuu menubarit. Käyttöjärjestelmänä Ubuntu 16.04 ja koskaan aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmia . Kokeilin poistaa nuo .config:n alla olevat compiz tiedostot mutta siitä ei ollut apua. Sain luotua uuden käyttäjän terminaalista jolla kaikki toimii OK. Olisi kuitenkin hienoa saada tuo alkuperäinenkin käyttäjä tunnus pelaamaan. Onkohan tähän tullut mitään uutta ratkaisua/näkökulmaa edellisten viestien jälkeen?

vili84

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: pahempi ongelma ylä ja sivupalkki puuttuu ?
« Vastaus #24 : 07.03.18 - klo:22.57 »
Hei, näyttikin että sain ratkaistua ongelman tämän linkin avulla https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2331306 . Eli ratkaisu oli uudelleen nimetä kotihakemistossa oleva .cache esim xx.cacheksi (en ole varma onko tuolla minkälaisia sivuvaikutuksia, ilmeisesti ainakin jotain historia tietoja katoaa)

teele

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 809
    • Profiili
Vs: pahempi ongelma ylä ja sivupalkki puuttuu ?
« Vastaus #25 : 09.03.18 - klo:10.19 »

Täälläkin ratkaisu oli käyttäjän .cache -kansion nimeäminen joksikin muuksi.

Uudelleennimeämisen jälkeen sivupalkki palasi ja Firefox toimi kuten ennenkin vanhoine vällehtineen.  :)

Ehkä joku joskus selvittää, mistä virhe oikeastaan johtui.

ollos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: pahempi ongelma ylä ja sivupalkki puuttuu ?
« Vastaus #26 : 09.03.18 - klo:21.35 »
Hei

Sama ongelma minulla eilisen pikku päivityksen jälkeen.

Kuinka .cahe nimetään uudelleen, aivan "kädestäpitäen" ohje kiitos.

Minullakin tämä ongelma on ensimmäistä kertaa edessä ja olen Ubuntun käyttäjä 06 alkaen.

 Neuvoista kiittäen


AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Vs: pahempi ongelma ylä ja sivupalkki puuttuu ?
« Vastaus #27 : 09.03.18 - klo:21.46 »
Kuinka .cahe nimetään uudelleen, aivan "kädestäpitäen" ohje kiitos.

Avaa pääte (esim. painamalla Ctrl-Alt-T), ja kirjoita päätteeseen komento
Koodia: [Valitse]
mv .cache xx.cache
Sitten uudelleenkäynnistys. Varmaankin riittäisi jokin pienempi uudelleenkäynnistys kuin koneen uudelleenkäynnistys, mutta se nyt varmasti toimii.

Tuossa "xx" ei ole mikään taikasana, siinä vain nimetään hakemisto toiseksi sen sijaan että se heti tuhottaisiin. Kun se on vain siirretty syrjään, sieltä voi palauttaa alihakemistoja tarvittaessa. Yhtä hyvin voisi nimeksi voisi valita vaikka ".cache-oli" tai "entinen.cache".