Kirjoittaja Aihe: Sovellusmenu ei toimi (Ubuntu 16.04)  (Luettu 2102 kertaa)

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2719
    • Profiili
Sovellusmenu ei toimi (Ubuntu 16.04)
« : 28.01.18 - klo:10.28 »
Joskus, ei kovin usein, tapahtuu sellaista että kun sovellusikkunan menupalkissa olevia tekstejä klikkaa, alivalikko ei avaudu, vaan kohdistin näyttää kuvaketta jolla ikkunaa voi siirtää. Yleensä tilanne menee nopeasti ohi, mutta nyt tilanne ei ole mennyt ohi vaikka kuinka yrittäisin klikkailla. Ongelma koskee kaikkia sovellusikkunoita. Edellisestä bootista on useita päiviä, ja kone on ollut valmiustilassa joka yö. Mikähän olisi nopein/helpoin keino saada tää tokenemaan?

Eeriikki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 815
    • Profiili
Vs: Sovellusmenu ei toimi (Ubuntu 16.04)
« Vastaus #1 : 28.01.18 - klo:10.36 »
Edellinen Kernel. Tämänhetkinen "uname -r" !

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2719
    • Profiili
Vs: Sovellusmenu ei toimi (Ubuntu 16.04)
« Vastaus #2 : 28.01.18 - klo:10.50 »
Edellinen Kernel. Tämänhetkinen "uname -r" !
Hakemistossa /boot on autoremoven ajamisesta huolimatta neljä kerneliä: 4.4.0.89, 4.4.0.92, 4.4.0.109 ja 4.4.0.112. Käytössä on:
Koodia: [Valitse]
$ uname -r
4.4.0-112-generic

Minun piti tässä välillä päästä verkkopankkiin, ja kun en muuta keksinyt, kirjauduin ulos. Sen jälkeen näyttö alkoi sekoilla niin että jouduin boottaamaan. Sovellusvalikot eivät sen jälkeenkään toimi.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2719
    • Profiili
Vs: Sovellusmenu ei toimi (Ubuntu 16.04)
« Vastaus #3 : 28.01.18 - klo:12.26 »
Olen nyt poistanut NVIDIAn käytöstä, ei auttanut. Olen kokeillut läpi kaikki neljä kerneliä, ei auttanut. Kaksi vanhinta ei edes päästänyt minua kirjautumaan, vaan palasivat aina takaisin login-ikkunaan. Alkaa olla hieman epätoivoista. Verkkopankkiiin kyllä pääsen, selaimessa ei tarvita sovellusikkunan valikoita, mutta melkein kaikki se mitä teen GnuCashin puolella vaatii että valikot toimivat. Varsinkin se toiminto jota juuri nyt tarvitsisin. Plääh.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Sovellusmenu ei toimi (Ubuntu 16.04)
« Vastaus #4 : 28.01.18 - klo:12.45 »
Kokeile siirtää sovellusvalikko yläpalkkiin Unity-tyyliin, jos se on nyt ikkunassa. Järjestelmäasetukset -> Ulkoasu -> Toiminta -> Näytä ikkunan valikot.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2719
    • Profiili
Vs: Sovellusmenu ei toimi (Ubuntu 16.04)
« Vastaus #5 : 28.01.18 - klo:12.50 »
Menut toimivat viimeksi eilen, ja ainoa softa jonka päivityksen olen sen jälkeen ajanut (kun sattui olemaan tarjolla) on yhdistelmä gnome-software, ubuntu-software, gnome-software-common. Käytössä minulla on Unity.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2719
    • Profiili
Vs: Sovellusmenu ei toimi (Ubuntu 16.04)
« Vastaus #6 : 28.01.18 - klo:12.52 »
Kokeile siirtää sovellusvalikko yläpalkkiin Unity-tyyliin, jos se on nyt ikkunassa. Järjestelmäasetukset -> Ulkoasu -> Toiminta -> Näytä ikkunan valikot.

OK, toimii. Täytyy siis tyytyä tähän toistaiseksi.