Kirjoittaja Aihe: google ei toimi firefoxissa  (Luettu 2985 kertaa)

rs

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
google ei toimi firefoxissa
« : 08.01.18 - klo:21.26 »
Hei mistähän mahtaa johtua sellainen ongelma että aina välillä firefox ei tahdo yhdistää googleen? Ainoastaan google.com ja google.fi domainit eivät toimi, google.se google.ca yms toimivat vallan mainiosti. Myöskään youtubessa tai gmailissa ei ole ongelmia. Usein selaimen käynnistäminen uudelleen auttaa. pieni vaivahan tuo on tehdä mutta hieman rasittavaa se on aina kerran viikossa tai kahdessa huomata ettei googlaaminen taas toimi. Tätä on ollut jonkin aikaa ja on tullut välissä poistettua koko firefoxin asetuskansio muiden ongelmien takia, mutta sillä ei ole ollut vaikutusta tähän asiaan

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16241
    • Profiili
Vs: google ei toimi firefoxissa
« Vastaus #1 : 08.01.18 - klo:21.35 »
Voi olla nimipalveluongelma. Voisit kokeilla asettaa internet-palveluntarjoajan nimipalvelun sijaan nimipalvelimiksi vaikkapa Googlen 8.8.8.8 ja 8.8.4.4

https://help.my-private-network.co.uk/support/solutions/articles/6000154032-how-to-set-google-dns-on-your-linux-computer-ubuntu-

rs

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Vs: google ei toimi firefoxissa
« Vastaus #2 : 08.01.18 - klo:21.49 »
ainiin se jäi kertomatta että muilla selaimilla toimii samaankin aikaan. käsittääkseni se sulkenee tuon nimipalveluongelman pois? voihan tuota toki kokeilla josko se auttaisi

rs

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Vs: google ei toimi firefoxissa
« Vastaus #3 : 08.01.18 - klo:21.57 »
jaahas alkoi taas toimia pelkästään tuolta verkkokuvakkeesta ottamalla verkko ensin pois käytöstä ja sitten takaisin käyttöön... liekö sitten jupiter väärässä asennossa vai mikä on

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Vs: google ei toimi firefoxissa
« Vastaus #4 : 08.01.18 - klo:22.02 »
jaahas alkoi taas toimia pelkästään tuolta verkkokuvakkeesta ottamalla verkko ensin pois käytöstä ja sitten takaisin käyttöön... liekö sitten jupiter väärässä asennossa vai mikä on

Tässä on viimeisen n. kuukauden aikana ollut tuota enemmänkin. Minä myös olen tyytynty ottamaan verkon pois ja sitten takaisin, ei ole tarvinnut mitään sen ihmeellisempää tehdä. Jotkut muut täällä palstalla ovat myös raportoineet satunnaisi verkko-oneglmia ja erilaisia ratkaisutapoja, mutta en ole uskaltanut arvailla onko kaikillakyse samasta. Tätä on kuitenkin tapahtunut vain nyt muutamien viime viikkojen aikana, max. pari kk.

rs

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Vs: google ei toimi firefoxissa
« Vastaus #5 : 08.01.18 - klo:22.05 »
Tässä on viimeisen n. kuukauden aikana ollut tuota enemmänkin. Minä myös olen tyytynty ottamaan verkon pois ja sitten takaisin, ei ole tarvinnut mitään sen ihmeellisempää tehdä. Jotkut muut täällä palstalla ovat myös raportoineet satunnaisi verkko-oneglmia ja erilaisia ratkaisutapoja, mutta en ole uskaltanut arvailla onko kaikillakyse samasta. Tätä on kuitenkin tapahtunut vain nyt muutamien viime viikkojen aikana, max. pari kk.

sinullakin siis ollut ongelmia nimenomaan googlen kanssa vai ylipäätään verkon?

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2714
    • Profiili
Vs: google ei toimi firefoxissa
« Vastaus #6 : 08.01.18 - klo:22.08 »
sinullakin siis ollut ongelmia nimenomaan googlen kanssa vai ylipäätään verkon?
Verkon. Minulla on DNA:n TV-kaapeliyhteys, voisiko siitä löytyä jotain yhteistä?

rs

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Vs: google ei toimi firefoxissa
« Vastaus #7 : 08.01.18 - klo:22.14 »
minulla puolestaan on telian yhteys

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16241
    • Profiili
Vs: google ei toimi firefoxissa
« Vastaus #8 : 08.01.18 - klo:22.43 »
IPv6 ja DNS prefetching voivat myös aiheuttaa ongelmia: https://support.mozilla.org/en-US/kb/firefox-cant-load-websites-other-browsers-can