Kirjoittaja Aihe: Mint 18.3?  (Luettu 3115 kertaa)

LMJ2368

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Mint 18.3?
« : 29.11.17 - klo:12.53 »
Onkos kukaan päivittänyt Minttiä 18.3 versioon, kun käyttöjärjestelmä itse tarjoaa sitä ja onko päivityksessä ollut ongelmia, kun päivitys itse varoittaa mahdollisista ongelmista?

Tässä Tekniikan maailman juttu aiheesta: https://tekniikanmaailma.fi/mainio-linux-mint-paranee-paranemistaan-viimeisimmassa-versiossa-taysin-uudistettu-varmuuskopiointi/

Tosin TM nyt sortuu vähän ylisanoihinkin tuon suhteen. Itse tykkään enemmän Ubuntun (Unity) käyttöliittymästä, mutta lienee tuohon Minttiin helpompi kuitenkin Windowsista siirtyä, kun se muistuttaa sitä enemmän. Itse tykkään varmaankin tuosta Ubuntun Unitystä sen(kin) takia enemmän, kun yli 30 vuotta Windowsia käyttäneenä, Unity poikkeaa siitä enemmän, mikä tuo tervetullutta vaihtelua tietokoneen käyttöön. Mintin paras puoli on, että se kuluttaa vähemmän muistia kuin perus-Ubuntu. Perustaltaan nuo ovat kylläkin aivan samanlaisia - eli kun toista oppii käyttämään, niin osaa käyttää toistakin.
« Viimeksi muokattu: 29.11.17 - klo:13.31 kirjoittanut LMJ2368 »

Eliask

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Mint 18.3?
« Vastaus #1 : 29.11.17 - klo:16.04 »
En ole päivittänyt mutta asensin uusimman Mintin uudelle läppärilleni heti julkaisupäivänä. Hyvin on toiminut.

LMJ2368

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Mint 18.3?
« Vastaus #2 : 30.11.17 - klo:11.27 »
Kyllähän tuo tuntuu toimivan lähes kaikinpuolin niin kuin pitää - ja jotenkin sujuvammin. Ainoastaan työpöydillä valmiina olleet kuvakkeet juuttuivat paikoilleen järjestäytyneinä vasemmalle reunalle.

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Mint 18.3?
« Vastaus #3 : 30.11.17 - klo:23.01 »
Olen päivittänyt kaikista niistä varoitteluista huolimatta ja näytti toimivan ok.
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Mint 18.3?
« Vastaus #4 : 01.12.17 - klo:10.45 »
Pitihän tuo kokeilla, asensin yhteen läppäriin (Dell D600).
Muuan outous heti alussa: ei saanut verkkoyhteyttä eth-portin kautta, wlan toimii.

Kun tarjolla olleet päivitykset asennettu (ja uusi bootti) niin myös eth toimii, mutta verkkoyhteyden kuvake kertoo ettei yhteyttä olisi. Kuitenkin "Active Network Connections" tunnistaa ja raportoi oikein.

No, tutustuminen jatkuu :)