Kirjoittaja Aihe: PureVPN ja autoconnect  (Luettu 2077 kertaa)

PaHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
PureVPN ja autoconnect
« : 28.11.17 - klo:11.24 »
Moi!

Olen yritellyt laitella ubuntuuni purevpn:ää mutta jotenkin ei vaan tunnu onnistuvan... Tätä https://support.purevpn.com/openvpn-configuration-guide-for-ubuntu ohjetta olen käytellyt mutta en tuota GUI toimintoa saa toimimaan - komentoriviltä kyllä saan ubuntun luomaan tunnelin.

Varsinainen kyssäri kuitenkin on se että miten saan Ubuntussa tuon VPN:n toimimaan autoconnectina koneen käynnistyessä?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: PureVPN ja autoconnect
« Vastaus #1 : 28.11.17 - klo:11.33 »
Olen yritellyt laitella ubuntuuni purevpn:ää mutta jotenkin ei vaan tunnu onnistuvan... Tätä https://support.purevpn.com/openvpn-configuration-guide-for-ubuntu ohjetta olen käytellyt mutta en tuota GUI toimintoa saa toimimaan - komentoriviltä kyllä saan ubuntun luomaan tunnelin.

Missä kohdassa ja millä tavalla menee pieleen, kun yrität luoda VPN-yhteyttä NetworkManagerin käyttöliittymän kautta?


Varsinainen kyssäri kuitenkin on se että miten saan Ubuntussa tuon VPN:n toimimaan autoconnectina koneen käynnistyessä?

Tietääkseni NetworkManager tukee automaattista yhdistämistä VPN:ään. Jos ei jostain syystä toimi muuten, voit yhdistää nmcli-komennolla vaikka kirjautumisen yhteydessä, lisäämällä sen työpöydän Käynnistettävät ohjelmat -asetuksiin:

Koodia: [Valitse]
nmcli con up id VPNYhteydenNimi
Tämä siis edellyttää, että yhteys on määritelty NetworkManageriin ja että se toimii verkkokuvakkeen kautta valittuna.

PaHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: PureVPN ja autoconnect
« Vastaus #2 : 28.11.17 - klo:19.21 »
Palaan tähän kun olen asentanut tuon ohjeen mukaan vpn:n uudestaan. Varmuuden vuoksi poistin kaikki vpn asennukset jotta voin lähteä kokeilemaan puhtaalta pöydältä...

Mulla on toisena vaihtoehtona rakentaa openvpn-yhteys pfsense palomuurista ja pakottaa suoraan ubuntun ip-osoite siihen tunneliin mutta siinä on myös oma jumppansa...
« Viimeksi muokattu: 28.11.17 - klo:19.24 kirjoittanut PaHa »