Kirjoittaja Aihe: Googlen uusi kotisivuohjelma ja Chrome (RATKAISTU)  (Luettu 3906 kertaa)

raikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Olen jonkin verran käyttänyt Google Sites- kotisivuohjelmaa ja nyt kokeilin sen uutta versiota (Uusi Google Sites). Pöytäkoneessa on Ubuntu Mate ja useita selaimia. Olen kokeillut monessa laitteessa ja monella selaimella, Vivaldi ei näytä tätä uutta mahdollisuutta lainkaan Chromella, Firefoxilla ja Operalla se on mukana. Se näyttäisi toimivan kaikilla muilla selaimilla, paitsi tämän yhden koneen Chromella. Virheilmoitus

Voi ei! Jokin meni pieleen dokumenttisi näyttämisessä.
Jatka päivittämällä selaimen sivu.
Code:2975511
Error:Asiakasohjelmavirhe
PÄIVITÄ SIVU

Jos sivun päivittää niin vain Code muuttuu, muuten ennallaan.
Toisen koneen Ubuntu Matessa toimii, samoin Ubuntu 17.10:ssä
Olen ajanut autocleanin, poistanut ja asentanut Chromen uudelleen, mutta mikään ei muutu. Ongelma on siis tässä yhdessä koneessa ja siinä olevassa Chromessa. En tiedä, mistä voisi etsiä ratkaisua.
« Viimeksi muokattu: 09.10.17 - klo:19.25 kirjoittanut raikka »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Googlen uusi kotisivuohjelma ja Chrome
« Vastaus #1 : 09.10.17 - klo:16.02 »
Olen ajanut autocleanin, poistanut ja asentanut Chromen uudelleen, mutta mikään ei muutu. Ongelma on siis tässä yhdessä koneessa ja siinä olevassa Chromessa. En tiedä, mistä voisi etsiä ratkaisua.

Uuden selainprofiilin luominen on perustoimenpide, joka ratkaisee tällaiset ongelmat todennäköisemmin kuin selaimen uudelleenasennus. Kirjanmerkit, salasanat yms. kannattaa ottaa ensin talteen, ellet synkronoi niitä pilveen. Sulje sitten Chrome ja siirrä nykyinen profiili syrjään:

Koodia: [Valitse]
sudo mv ~/.config/google-chrome ~/.config/google-chrome-vanha
tai graafisesti tiedostoselaimella, jossa pääset käsiksi noihin pistellä alkaviin kansioihin  ja tiedostoihin näppäinyhdistelmällä Ctrl+H


« Viimeksi muokattu: 09.10.17 - klo:16.03 kirjoittanut nm »

raikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Vs: Googlen uusi kotisivuohjelma ja Chrome
« Vastaus #2 : 09.10.17 - klo:19.25 »
Ongelma ratkesi tuolla ohjeella helposti, kiitos jälleen kerran!

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Googlen uusi kotisivuohjelma ja Chrome
« Vastaus #3 : 09.10.17 - klo:19.27 »
Ongelma ratkesi tuolla ohjeella helposti, kiitos jälleen kerran!

Hyvä että ratkesi! Vanhan profiilikansion .config/google-chrome-vanha voi sitten poistaa kokonaan, jos siellä ei ole enää mitään tarpeellista.